کانال ایتا رسمی پاسخ به شبهات و شایعات

پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی
مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب
ارسال شبهات @Morteza_Kahromi

ای دی مدیر کانال
@sollemassama
آی دی ادمین کانال
@moshavereh1970
کانال خبری ما
@news_revolution
آی دی ادمین تبادل وتبلیغ
@F_Gh14

ورود به کانال

ورود به نسخه وب

مطالب کانال ایتا رسمی پاسخ به شبهات و شایعات

نتیجه پاسخ بالا 👆👆👇👇👇 نتیجه: از آنچه بیان شد روشن می شود که: اولا؛ نصرت الهی در حق مومنان، امری اثبات شده است که دلایل نقلی و عقلی فراوانی برای آن وجود دارد. دوم؛ اینکه، نصرت الهی، تحت حکمت خداوند بوده و در برخی از موارد، خداوند به جهت تحقق حکمتش، نصرت ظاهری را متوقف می سازد. نظیر تحقق امتحان و یا رشد مومنان در مهلکه ها و گرفتاری ها. سوم؛ اینکه، نصرت الهی، مشروط بوده و اینگونه نیست که بدون حساب و کتاب، به هرکسی و هرجایی تعلق بگیرد. چهارم؛ اینکه، یافتن حکمت خداوند و اسرار عدم یاری او در مواقع خاص، علمی نظیر علم خداوند را طلب کرده و بسیاری از حکمت ها از دسترس عقل بشر خارج است. پنجم؛ اینکه، اگر قرار باشد، خداوند در هر مسئله ای فورا نصرت خود را در حق مومنان محقق سازد، اولا سبب رخوت وسستی مومنان شده وثانیا زمینه های تحقق اراده آزاد کافران و دشمنان نیز گرفته خواهد شد. ششم؛ اینکه پیروزی نسبی بوده و مطابق با تحقق اهداف، تعریف می شود. حال اگر امام حسین علیه السلام را به حساب ظاهر شکست خورده بدانیم، با توجه به اهدافی که در بیان ایشان بازتاب داده شده است، ایشان به مدد الهی پیروز است و امتداد پیروزی ایشان، پیروزی های متعددی را در طول تاریخ برای مومنان رقم زده و این همان مصداق امداد و یاری خداست. 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
ادامه پاسخ بالا 👆👆👇👇👇 ✅نکته پنجم: اگر نصرت الهی را دایرمدار پیروزی مومنان بدانیم، باید این نکته را در نظر بگیریم که پیروزی، امری نسبی بوده و لزوما اینگونه نیست که پیروزی تنها و تنها به معنای پیروزی ظاهری و مغلوب کردن ارتش دشمن باشد. بلکه به نظر می آید، پیروزی، نسبت مستقیمی با هدف داشته و هنگامیکه هدف محقق گردد، شخص می تواند خود را پیروز دانسته و یاری خداوند نیز می تواند در این چارچوب محقق شود. هر چند، تحقق اهداف، به شکست ظاهری بیانجامد. آنچه با مراجعه به کلام امام حسین علیه السلام و تبیین هدف قیام که در گزاره‌هایی چون اصلاح جامعه و امت پیامبر، پیام رسانی به دنیای اسلام و بیداری جامعه، زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر، احیای عزت و کرامت مسلمین، جلوگیری از انفعال بیشتر جامعه در برابر سیاستها انحرافی امویان و جریان های مشابه، ایجاد انگیزه و الگودهی مناسب به مومنان و احیای روحیه جانفشانی و ایثار و شهادت طلبی، جلوگیری از سستی جامعه، بالا بردن سطح شناخت مردم و ... بیان شده‌است، روشن سازد که نه تنها شکستی در کار نبود، نصرت الهی، همه این ابعاد را در برگرفته و امروزه قیام‏هاى خونین پس از حادثه عاشورا، سند گویای این حقیقت است که پیروز حقیقیِ کربلا، امام حسین علیه السلام و یاران ایشان بودند.(14) چه اینکه در طول تاریخ، بسیاری از پیروزی های عظیم، نظیر هشت سال دفاع مقدس، غیرت پیروزمندانه شیعیان در جنوب لبنان و یا رشادت مدافعان حرم زینبی، که با کمترین امکانات و تجهیزات صورت گرفته است، همگی سند گویایی است که ماجرای عاشورا، نه تنها یک شکست نبود، بلکه زمینه را برای پیروزی حق بر باطل در امتداد تاریخ فراهم آورد و در هر جای جهان، هنگام تمسک به سیره شهادت طلبانه امام حسین علیه السلام و یاران ایشان، قدرت های استکباری به زانو در آمده و شیاطین انسی هزیمت شده اند. 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
ادامه پست بالا 👆👆👇👇👇 ✅نکته سوم: سخن از «مصلحت الهی» و «حکمت افعال حق» و جستجو برای یافتن ملاک ها و مناطهایی که به عنوان مبادی عقل‌پذیر در این خصوص در نظرگرفته می شود، امری کاملا منطقی به نظر می آید. اما باید به این نکته توجه داشت که تلاش عقلانی برای یافتن اسرار و حکمت های افعال الهی، به علمی به گستره علم الهی نیاز است و با تمام مجاهدتی که ممکن است در این مسیر صورت بگیرد، باز هم نمی توان ادعا کرد که در این تلاش خردمندانه به همه جوانب و اسرار و حکمت‌های افعال الهی دست یافته ایم؛ چرا که علم، حکمت و مصلحت خداوند به هر حال قابل مقایسه با علم بشر نبوده و ابزار بشر برای کشف مجهولات، (خصوصا مجهولاتی که جنبه ماورائی داشته باشد) کافی نیست. از این رو، هنگامی که از چرایی افعال الهی سخن به میان می آید، برای انسانی که به جهت ضعف و محدودیت، راهی به نیت و اراده الهی ندارد، ظنّ و گمان در چیستی و چگونگی مصلحت حق، تلاشی ناقص است. در کارخانه ای که ره عقل و فضل نیست فهم ضعیف رای فضولی چرا کند.(10) در نتیجه هیچکس نمی تواند چنین ادعایی داشته باشد که می تواند همه مسائل را از منظر الهی دیده و به همه عوامل و علل تأثیر گذار در عالم اشراف داشته باشد. ✅نکته چهارم: نکته دیگر درباره عدم یاری مومنان بوسیله امداد غیبی این است که اگر هر عمل ظالمانه ای، بلافاصله و به صورت فوری، توسط امداد غیبی خنثی شود، نه تنها سبب رخوت و سستی مومنان در مقابله با ظلم می شود(11) ، بلکه افراد بدکار نیز مجالی برای بروز باطن خود نمی یابند. از این رو حضرت زینب علیها السلام نیز در شام و در پاسخ به یزید و یزیدیان که از جنایات خود خوشحال بودند به این آیه استدلال کردند(12) که: «و البته نباید کسانى که کافر شده‌اند تصور کنند اینکه به ایشان مهلت مى‌دهیم براى آنان نیکوست؛ ما فقط به ایشان مهلت مى‌دهیم تا بر گناه [خود] بیفزایند، و [آنگاه‌] عذابى خفت‌آور خواهند داشت.»(13) در نتیجه اگر قرار باشد در هر مهلکه ای، خداوند با نیروی غیبی مومنان را یاری کند، دیگر چه مجالی برای کافران برای تحقق آزاد اراده شان باقی مانده و نیز چه امتحانی برای مومنان در پیمودن راه دشوار اطاعت از حق، حاصل خواهد شد؟ 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
ادامه پاسخ بالا 👆👆👇👇👇 نکته اول: صفت نصرت و رأفت خداوند، اقتضاء دارد که نسبت به مومنین بی تفاوت نبوده و ایشان را در مهلکه هایی که در این عالم پر آشوب برایشان ایجاد می شود، رها نکند. در واقع، مفهوم نصرت الهی در تفکر اسلامی جایگاه ویژه ای داشته و قرآن کریم از آن در مواضع متعددی یاد کرده است: الف) یاری بوسیله ریشه کن کردن دشمنان که غالبا به صورت عذابی دردناک و آسمانی صورت می گرفته است.(1) ب) یاری بوسیله لشکریان نادیدنی، همچون ملائکه.(2) ج) یاری بوسیله انداختن رعب و ترس در دل دشمنان.(3) د) یاری بوسیله برداشتن اضطراب و اندوه از دل مومنان.(4) در نتیجه، نصرت الهی، سنتی الهی است که هرچند مشروط به شرایطی خاص است، اما مقتضای صفات حسنه الهی بوده و از طریق دلایل عقلی نیز قابل اثبات است. چه این نصرت در حق پیامبران و امامان علیهم السلام باشد و چه در حق مومنین عادی. نکته دوم: از آیات قرآن کریم بر می آید که گاهی نصرت الهی تحت حکمت پروردگار قرار گرفته و خداوند به جهت هدف دقیق و جامعی که در نظر دارد، نصرت ظاهری مومنان را به تعویق انداخته و یا اساسا در دنیا محقق نمی کند. به عنوان مثال از برخی آیات استفاده می شود که گاهی خداوند متعال مؤمنان را با یاری نکردن امتحان می کند که آیا مأیوس شده و پا به فرار می گذارند یا استقامت دارند و تا پای جان از پیامبر صلی الله علیه وآله و دینش دفاع می کنند. نظیر این آیه شریفه که می فرماید: «و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید. اگر به شما آسیبى رسیده، آن قوم را نیز آسیبى نظیر آن رسید؛ و ما این روزها[ى شکست و پیروزى‌] را میان مردم به نوبت مى‌گردانیم [تا آنان پند گیرند] و خداوند کسانى را که [واقعاً] ایمان آورده‌اند معلوم بدارد، و از میان شما گواهانى بگیرد، و خداوند ستمکاران را دوست نمى‌دارد و تا خدا کسانى را که ایمان آورده‌اند خالص گرداند و کافران را [به تدریج‌] نابود سازد. آیا پنداشتید که داخل بهشت مى‌شوید، بى‌آنکه خداوند جهادگران و شکیبایان شما را معلوم بدارد؟»(5) و یا در آیات دیگر بیان می دارد که نصرت خداوند، مشروط به صبر و پایداری مومنان بوده(6) و خود ایشان نیز باید اهل نصرت و یاری یکدیگر باشند.(7) به عنوان مثال، خداوند در قرآن کریم می فرماید: «هرگاه شکیبایى و تقوا پیشه کنید مکر مخالفان به شما نمى رسد.»(8) و یا در سوره ای دیگر می فرماید: «و [در نبرد اُحد] قطعاً خدا وعده خود را با شما راست گردانید: آنگاه که به فرمان او، آنان را مى‌کشتید، تا آنکه سست شدید و در کار [جنگ و بر سر تقسیم غنایم‌] با یکدیگر به نزاع پرداختید؛ و پس از آنکه آنچه را دوست داشتید [یعنى غنایم را ]به شما نشان داد، نافرمانى نمودید. برخى از شما دنیا را و برخى از شما آخرت را مى‌خواهد. سپس براى آنکه شما را بیازماید، از [تعقیب‌] آنان منصرفتان کرد و از شما درگذشت، و خدا نسبت به مؤمنان، با تفضل است.»(9) در نتیجه هر چند نصرت الهی، مقتضی صفات حسنای حق است، اما بدون حساب و کتاب نبوده و خداوند در نوعی یاری خود به مومنان، مصالح و حکمت های دیگری را نیز مورد نظر دارد. از این رو ممکن است در طول تاریخ حکمت الهی اینگونه اقتضاء کند که بسیاری از پیامبران به حسب ظاهر دستخوش شکست شده و یا حتی توسط دشمنانشان به شهادت برسند. ادامه در پست بعدی👇👇👇 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⁉️پرسش:👇👇👇 چه فرقی میان اسماعیل و علی اصغر است که خداوند برای اولی آب زمزم را جوشانید که هیچ وقت خشک نشد ولی دومی تشنه ماند و در تشنگی شهید شد؟ چرا خداوند مراقب هاجر و اسماعیل بود و از خانواده حضرت ابراهیم حمایت کرد ولی مراقب خانواده امام حسین نبود؟ بعضیها از همین مسئله برای تضعیف امام حسین و خاندان ایشان استفاده می کنند و مشروعیت ایشان یا قیام ایشان را زیرسوال می برند. لطفا راهنمایی بفرمایید؟ ✅ پاسخ: 👇👇👇 سوال یاد شده و مباحثی که در خصوص مقایسه میان داستان حضرت ابراهیم علیه السلام و امام حسین علیه السلام در ذیل آن صورت گرفته است، همگی به یک جمله بازگشت می کند که «چرا خداوند در روز عاشورا، امام حسین علیه السلام را از طریق غیبی حمایت نکرد؟» در حقیقت ماجرای حضرت ابراهیم علیه السلام در اینجا موضوعیت نداشته و مثالی برای این واقعیت است که در طول تاریخ موارد متعددی وجود دارد که خداوند به یاری و نصرت مومنان شتافته و بسیاری از پیامبران و برگزیدگان را از مهلکه ای که در آن گرفتار آمده بودند، رهایی بخشیده است. اما سوال اینجاست که چرا این امر برای حضرت امام حسین علیه السلام محقق نشد؟ با این مقدمه به سراغ پرسش یادشده رفته و پاسخ آن را در قالب چند نکته تقدیم می کنیم. ادامه در پست بعدی👇👇👇👇 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⭕️ پرسش: اگر در کربلا عطش بوده چرا نقل شده که امام حسین علیه‌السلام و یارانش، شب عاشورا غسل شهادت کردند؟ #کلیپ #پرسش_کلید_دانایی #تاریخی #محرم 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⭕️پرسش: چه تعداد از زنان در واقعه عاشورا (61 ق) در کاروان سیدالشهداء علیه‌السلام حضور داشتند؟ #عکس_نوشته #پرسش_کلید_دانایی #تاریخی #محرم 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
👇👇👇👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضای محترم کانال برخی پیامها با عنوان نظر سنجی که در کانال دیده میشود در واقع تبادلات لیستی کانال تلگرامی ماست منتها چون مطالب از تلگرام به ایتا بوسیله ربات انتقال ارسال میشود، هرپیامی که در تلگرام جهت تبادل لیستی در کانال گذاشته میشود ناخواسته به ایتا هم منتقل میگردد که ما باید دستی آن را حذف کنیم از اعضای محترم کانال بابت این موضوع پوزش می‌طلبیم و تقاضا داریم تا رشد کانال تلگرام، صبور باشند ادمینهای محترم این پیامها را حذف خواهند کرد با تشکر از همه بزرگواران اجرتان صبوریتان با مولا
قیس قریشی هستند کارشناس بی بی سی و ساکن لندن 😊 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓   http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
‍ ☑️ بقای حوزه علمیه قم با توسل به ساحت مقدس حضرت علی اصغر (علیه السلام) در سیره عملی علمای دین به این مطلب بسیار اشاره شده که ایشان برای حل امور معضل خویش بنا به توصیه حضرات معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) به آستان قدسی حضرت علی اصغر (علیه السلام) متوسل و پناهنده می شدند، شاگردان خویش را به استمرار روضه خوانی برای آن حضرت وصیت نموده، و حتی بحوث و دروس علمی خود را با ذکر مصیبت درباره آن حضرت آغاز می کردند. در یکی از این اقوال آمده است که حوزه علمیه قم در بدو تاسیس با مسائلی مواجه شده بود که امکان بقا و تداوم آن را مشکل کرده بود. چون حل این مسئله از هیچ طریقی میسر نشد، تعدادی از علما برای استعانت از ساحت قدسی حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) راهی جمکران شدند و پس از بجای آوردن آداب، یکی از آنان در عالم مکاشفه از ساحت مقدس آن حضرت مأمور شد تا به شیخ عبدالکریم حائری (مؤسس و بنیانگذار حوزه علمیه قم) برساند که برای حلّ این معضل، در بالاسر عمه جانشان حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به حضرت علی اصغر (علیه السلام) متوسل شده و روضه آن حضرت را بخوانند. مرحوم آیت الله حائری مطابق امر حضرت مجلس روضه و توسل به همان شکل برگزار کرد و بدین وسیله با حلّ این مشکل به عنایت حضرتشان بقای حوزه تأمین شد. «صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى وَلَدِكَ عَلِيٍّ الْأَصْغَرِ الَّذِي فُجِعْتَ بِه‏» 📓 الیاقوتة الحمراء، ص ۱۴۰ الی ۱۹۰؛ أین البکائون، ص ۲۲۳ الی ۲۲۹ 📓 إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏۲، ص ۵۷۲ 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
وزارت ورزش و جوانان باید درخواست رسمی به (IOC) جهت عدم صدور ویزا برای ورزشکاران اسرائیلی بدهد و از حضور آنها در المپیک پاریس جلوگیری شود اتفاقات غزه نسل کشی است که اسرائیل انجام می‌دهد #مطالبه #نشر_حداکثری 👇👇👇 #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
واگذاری بی‌حساب اموال شستا در دولت روحانی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: 🔹در دوره گذشته و در دولت روحانی یکی از پروژه‌های ایران‌سازه (از مجموعه‌های اقتصادی شستا) بیش از ۲۵ واحد آپارتمان به ثمن بخس به افرادی واگذار شده که در حال حاضر برخی از آنها داعیه‌دار مبارزه با فساد هستند. 🔹این واحدهای مسکونی در ولنجک بوده و با قیمت بسیار کمتر از قیمت کارشناسی به برخی‌ها واگذار شده است. #کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓   http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
#محرم_الحرام ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) یا نَفسُ مِن بعدِ الحسین هُونی ای نفس! زندگی پس از حسین چه معنایی دارد؟! و بعدَهُ لا کُنتَ أن تَکُونِی بعد از او زنده نباشی که زندگی را ببینی. هذا الحُسَینُ واردُ المَنُون این حسین است که در مشکلات افتاده است؛ و تَشرَبینَ بارِدَ المَعین تو می خواهی آب خنک و گوارا را بیاشامی؟! 📓 بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۴۱. این نفس، همان نفس مطمئنه ای است که در مکتب حضرت ام البنین (علیها السلام) پر و بال گرفته است. هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی این کار در آدابی که آموخته ام، هرگز وجود ندارد. و لافِعَالُ صادِقِ الیَقِینِ این عمل از فرد صادق حقیقی به دور است. 📓 شرح الاخبار، ج ۳، ص ۱۹۲. این فرمایش حضرت باب الحوائج، که فرمود: «هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی»، در حقیقت معرف مکتب مادری است که عباس (علیه السلام) در لحظه لحظه آن ، جز قربانی شدن و بَلاگردانی و فدا شدن برای حسین (علیه السلام) نیاموخته است. هیهاتَ مَا هَذَا فِعالُ دِینِی براستی چه کسی جز حضرت نفس مطمئنه، که مؤمن مطلق در ولایت حسینی است، و امام و مقتدای خلق برای رجعت شان به آغوش رب است و با تعالیمی که فرا گرفته، به مقام " الفادی له" نائل شده است، می تواند اکمل معنا در مکتب ام البنین (سلام الله علیها) و حقیقت این تربیت را نشان دهد؟ عبد صالحی که در سلام حضرت مولانا اباصالح المهدی (ارواحنا له الفداء)، المواسي اخاه بنفسه ، وصف گرديده است... او كه صاحب اعظم و اشرف نفس در عالم که نفس مطمئنه است، می باشد، می تواند خویش را فدا و نثار مولايش حسين (علیه السلام) كند. و اينگونه به ذات حقيقت رجعت نائل گردد. 📓 اقبال الاعمال، ج ۳، ص ۷۴. وقتی النفس المطمئنه ، كه اكمل صورت نفس در عالم است فدايی حسين (علیه السلام) می شود ، حقيقت رجعت و فدا شدن در هستی محقق می گردد. لذا او امام و هادی خلق می شود و در میان عباد داخل می گردد تا آنها را هدايت و قيادت كند و با فدایی نمودن خویش، حقیقت اقامه صلاة، و عید قربان حج اکبر و مراتب عبودیت و رسیدن به لقاء الله را بر جمیع " من تحت الخضراء " روشن نماید و محیا و ممات او، حقیقت ارکان و اساس و بنیان این مکتب را بر همگان بیاموزد. «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِ المُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقى» 🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️ #محرم_الحرام ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ⚫️ قسمت سوم «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فادْخُلِي فِي عِبَادِي وادْخُلِي جَنَّتِي»؛ اى نفس مطمئنه! خشنود و خداپسند به سوى پروردگارت بازگرد؛ و در ميان بندگان من درآى؛ و در بهشت من داخل شو. 📓 سوره مبارکه الفجر، آیات ۲۷ تا ۳۰. بیان شد که در مکتب بانوی بقیع، رسم فدیه شدن برای عباد تبیین می شود و لذا در فرمایش حضرت بی بی خانم ام البنین (سلام الله علیها) که فرمودند: « أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)». 📓 تنقیح المقال، جلد ۳ رحلی، ص ۷۰. "من تحت الخضراء" با واو عطف به "اولادی" معطوف شده و دلالت بر این مطلب دارد که همه کسانی که تحت الخضراء هستند باید فدای حسین (علیه السلام) شوند و چه بسا فدایی حسین (علیه السلام) هستند که در این امر، "اولادی" که اشرف و افضل از همه خلق پس از ذریه و فرزندان حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) هستند، مقدم و الگوی "مَن تحت الخضراء" برای فدایی شدن می باشند. "الخضراء" به معنای "سماء"؛ و " مَن تحت الخضراء"، کنایه از اهل زمین و آسمان می باشد. از آن زمان که قلم بر لوح ، قتل الحسين (عليه السلام) را جاری نمود، اراده رب چنین رقم خورد که هر عبدی در تحت الخضراء که حرارت عشق حسین (علیه السلام) از الست در قلبش به ودیعه گذاشته شده است، اگر طلب دارد که تا قله های انقطاع و مراتب حقیقة العبودیة به تأسی از وجود مبارک حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) که معنای مطلق نفس مطمئنه در آیه شریفه صدر بحث هستند، اوج بگیرد و به مقام رجعت و "ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً"، تعالی و کمال یابد، باید فداء للحسین (علیه السلام) گردد و مسیری را که مکتب ام العباس بن امیرالمؤمنین (علیهم السلام) پیش روی عیال الله گشوده است، طی نماید. لفظ "کُلُّهم" در فرمایش حضرت خاتون فاطمه أم البنین (سلام الله علیها) که"کلّ" در کنار ضمیر متصل "هُم" که بیانگر جمع است، آمده، تاکیدی بر مؤکدات سابق است که همه فرزندانم و همه اهل آسمان و زمین باید فدایی شوند؛ «کلّهم فداء لأبي عبدالله الحسین علیه السلام» فدایی شدن، خلق را مهیای رجعت و بازگشت به اصل خویش می‌کند ، و لذا حضرت خانم ام البنین (علیه السلام) ایشان را فدا شده می‌ دانند و در کلام نورانی شان ، جمله را به صورت خبری قطعی و فعلی انجام شده، بیان می فرمایند و این مهم همان کن فیکونی است که در عالم به سبب فرمایش حضرت خانم محقق می شود. بهترین و برترین تربیت شده و دست پرورده ی در این مکتب ، آن وجود مبارکی است که فدیه بودن را به معنای اتم و اکمل خویش به ظهور رسانده و امام الخلق در این رجعت و هدایت خلق، به آغوش رب شده است. ثمره مکتب ام البنین (سلام الله علیها)، می شود آن قمری که زندگی و محیایش بدون حسین (علیه السلام) هرگز تعریف نمی شود. در جمیع آنات حیات خویش، فقط حسین (علیه السلام) و فدا شدن برای او را در آغوش مادر، آموخته است که چگونه خویش را در مسلخ قربانگاه، برای مولایش فدیه نماید و صلاتش را اقامه کند. "مَن تحت الخضراء" چنین مقتدا و اسوه ای را به عنوان باب الحسین پیش روی خویش می بیند که در جمیع آنات و لحظات محیایش، فدایی شدن با جوارح و جوانح، قلباً و لساناً، در آشکار و پنهان، را به ظهور رسانده است. تربیت یافته در مکتب حضرت ام البنین (علیها السلام)، عباسی است که‌ آن هنگام که قدم در شریعه نهاده و خنکای آب بر صورت مبارک حضرت ساقی العطاشا (علیه السلام) می خورد و مخیّر است که رفع عطش نماید و آب بنوشد، چنان نفس خویش را نهیب می زند که ای نفس! زندگی پس از حسین برای تو چه معنا و مفهومی دارد؟ مباد آن زمانی که تو باشی و حسین نباشد... کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
#محرم_الحرام ☑️ عَلَامَةُ مولانا الامام الحسن المجتبی فی کربلاء آنچه از مطاوی روایات و فحاوی فقرات زیارات مربوط به حضرت شهزاده قاسم بن الحسن (سلام الله علیهما) استنباط می شود، دلالت بر عظمت شأن، عموم فضل، شموخ و علو مقام آن حضرت دارد؛ از آن جمله است: ▪️ افعال و اقوال حضرت سیدنا و مولانا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در خصوص حضرت قاسم بن الحسن (سلام الله علیهما)؛ همچون شدت بکاء حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) و بیهوش شدن آن حضرت پس از معانقۀ فرزند برادرشان، یادگار و علامتِ برادر خواندن ایشان؛ به تن نمودن پیراهن خود (بنا به روایتی) و پوشاندن قبا و عمامۀ امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر بدن مبارک حضرت قاسم و دادن خاتم خود؛ شق أزیاق پیراهن مبارکشان و نحوه حضور بر بالین فرزند برادرشان و مانند آن ... که جملگی دلالت بر شدت محبت و فرط ودّ آن حضرت نسبت به شهزاده قاسم بن الحسن (علیهما السلام) دارد. ▪️ دلیل دیگر وصیت اکید امام البقیع حضرت مولانا امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر فرزندشان قاسم بن الحسن (سلام الله علیهما) مبنی بر بذل مهجۀ خویش برای امام حسین (علیه السلام) است که کاشف از حبّ شدید آن حضرت نسبت به این فرزندشان، بلکه أعزّ و أحبّ بودن ایشان نزد پدر دارد. ▪️ مطلب دیگر شباهت قول شهزاده قاسم بن الحسن (علیهما السلام) با قول پسر عم شان حضرت علی الکبیر (علیه السلام) است، آنجا که امام حسین (علیه السلام) از ایشان راجع به موت در رکاب امامشان می پرسند و چنین پاسخ می دهند: «يا عم فوحقك إن القتل عندي أحلى من العسل». 📓 مراجعه شود به: إكسير العبادات في أسرار الشهادات‏، ج ‏۲، ص ۳۸۳ و ۴۷۶ الی ۴۸۱ 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
#محرم_الحرام ☑️ ناموس رواق العظمة، سیدة العقائل المعظمة مودع أسرار آل محمد و مرجع پاسخگویی به سوالات فقهی شیعیان در عصر غیبت، سیدتنا حکیمة بنت الجواد (سلام الله علیهما) که به سبب اجتماع حِکَمِ شریعت مقدس در وجود مبارکشان، مسمّی به این نام شدند، در پاسخ به سوال یکی از شیعیان دربارۀ حجیت این مرجعیت به اقتدای خویش به حضرت سیدة العقائل مولاتنا زینب کبری (علیها السلام) و وصایت ایشان پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) اشاره فرمودند: «اقتد بالحسين بن عليّ بن أبي طالب إنّ الحسين بن عليّ أوصى إلى أخته زينب بنت عليّ بن أبي طالب في الظاهر و كان ما يخرج عن علي بن الحسين من علم ينسب إلى زينب بنت عليّ تسترا على عليّ بن الحسين‏». 📓 كمال الدين و تمام النعمة، ج‏۲، ص ۵۰۱ این پاسخ حضرت أمّ المصائب به سوال أعداء الله که «كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِيكِ وَأَهْلِ بَيْتِكِ؟! مَا رَأَيْتُ إِلَّا جَمِيلاً» اثبات همین مطلب است که ذات و حقیقت معنایِ آن حکمتی که در اسم مبارک حضرت حکیمه بنت الجواد (علیهما السلام) تجلی یافته را باید در وجود عظیم القدر حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) یافت. 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
#محرم_الحرام ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) عقیل نیز بعد از اندیشیدن به فرمایش امام پیشنهاد کرد که با بی بی امّ البنین کلابیه (علیها السلام) ازدواج کنند. هر یک از آن اولاد، به تنهایی اسوه، الگو و مبیّن رشادت، نجابت، شرافت و جوانمردی بودند. این اولاد با چنین فضائل و کمالاتی که در عالم نظیر و بدیلی ندارند، با ضمیر متصل "ی" منسوب به حضرت ام البنین (سلام الله علیها) شده است؛ «اولاد"ی" و من تحت الخضراء». بی بی ام البنین (سلام الله علیها) که بر اذن ورود خویش بر بیت الفاطمه و خانه نورانی مولای عالمین (علیهما السلام)، مباهات می نمود، و فرزندان علی مرتضی (علیهم السلام) را در دامن خویش پرورش می داد، اما در این عبارتی که قرار است سرلوحه مکتب او شود، ایشان را با تمام این شئونات، منسوب به خویش می خواند تا وجه تمایز ایشان را با فرزندان حضرت فاطمه (سلام الله علیهما) قائل شود. یعنی عباس و برادرانش، فرزندان ام البنین اند و حسنین فرزند فاطمه است و لذا پسران ام البنین فدای پسر فاطمه (علیهم السلام). این فدا شدن، نه لساناً بلکه قلباً، جوارحاً و جوانحاً، فی کل الاحوال و در جمیع آنات، باید ظهور یابد و حضرت ام البنین (سلام الله علیها) ابتدئاً خود، تمام ابعاد فدا شدن را، عمل و تبیین نموده اند و بعد در قبال جوانان خویش چنین طلب و درخواستی دارند که همه فدای فرزند فاطمه (سلام الله علیها)! آن زمان که خبر شهادت چهار فرزندشان را به ایشان دادند، فرمودند: «قَطَّعْتَ نِیاطَ قَلْبِی، اَخْبِرْنِی عَنْ اَبِی عَبْدِ اللّه علیه السلام»؛ [ای بشیر! با این خبر ناگوار،] بندهای دلم را پاره کردی. از حسین برایم خبر بده.... 📓 تنقیح المقال، ج ۳، ص ۷۰. یعنی نباشد لحظه ای که این پسرانم زنده باشند و حسین (علیه السلام)، قتیل کربلا باشد. همه باید فدای مولای خویش؛ حسین بن علی (علیهما السلام) شده باشند. در ادامه عبارت منتسب به خانم حضرت ام البنین سلام الله علیها می فرمایند: «أولادی و من تحت الخضراء» طبق فرمایش حضرت ام البنین، اولادی؛ این چهار فرزند، شرف و تقدم بر همه تحت الخضراء دارند. «من تحت الخضراء» با واو عطف به "اولادی" معطوف شده و این تقدم که پیش از «من تحت الخضراء»، کلمه "اولادی"، آمده است، تقدم شرفی می باشد و مبیّن جایگاه فرزندان حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در نزد مادر است. «اولادی و من تحت الخضراء» پس اولا خانم آن چنان به این فرزندان می بالند که آنان را مقدم بر جمیع «تحت الخضراء» می دانند؛ سپس می فرمایند، این «اولاد و من تحت الخضراء»، همه فدای حسین (علیه السلام). حضرت قمر الهاشمیینی که در آغوش ام البنین (سلام الله علیها) پرورش می یابد بر خویش ننگ می‌ داند که لحظه ای، بدون حسین (علیه السلام) در این عالم نفس بکشد و این عمل را به دور از آدابی می شناسد که تا کنون آموخته است و غیر از فدایی شدن للحسین (علیه السلام)، نه دیده و نه شنیده است. و لذا فعل وجود مبارک عباس بن امیرالمومنین (علیهما السلام) در فدا شدن ، اتمّ و اکمل مصداق دلالت این آیه شریفه می باشد که "مَن يشْرِي نَفْسَه ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّه" و چنان‌ که مطلق معنای این شریفه، حضرت یعسوب الدین (علیه السلام) هستند ، حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام)، به تأسی از پدر عظیم الشأن خویش که نفس خود را فدا نمودند تا جان برادر و پسر عمّشان، رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در لیلة المبیت رهایی یابد، ایشان نیز جان خویش را فدای مولا و برادرشان نمودند که خلق برای فدا شدن لابی عبدالله الحسین (علیه السلام) باید به ایشان تأسی نمایند. 🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️ #محرم_الحرام ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ⚫️ قسمت دوم ⚜️ ومَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا ⚜️ اگر جمیع اهل الأرض برای حضرت ثارالله (علیه السلام)، کشته و قربانی و فدایی شوند، اسراف نیست و هرگز حق این ذبح عظیم، که برای هدایت خلق به سوی صراط مستقیم ولایت مولی الموالی أمير المؤمنين (عليه السلام) و خروج آنان از ظلمت جهالت، همه هستی و جان و مهجه قلب خویش را بذل فرمودند، ادا نمی شود. حضرت مولانا الصادق (علیه السلام) می فرمایند: «لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً». 📓 الکافی، ج ۸، ص ۲۵۵. اينچنين است كه تكليف خون بهاي حضرت ذبح عظيم شهيد الشهدء ابي عبدالله الحسين (عليه السلام) روشن مي شود. ومِنَ النَّاسِ مَن يشْرِي نَفْسَه ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّه وَاللّه رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد و از ميان مردم كسی است كه جان خود را برای طلب خشنودی خدا می‏فروشد؛ و خدا نسبت به (اين) بندگان مهربان است. 📓 سوره مبارکه بقره، آیه ۲۰۷. اين فدا شدن ، همان كمال عبد مؤمن است، همان عيد قربان حج اكبر است همان صلاة قربان كل تقي است اين فدا شدن، ملاقات پروردگار است لقاء الله است اين فدا شدن آموزگار دارد، مكتب دارد، تاريخ دارد، ريشه دارد… . بانويي مكرمه از نسل پاكان و شجاعان توسط امير عالم انتخاب مي گردد تا آموزگار مكتب فدا شدن و فدائي شدن براي حضرت اباعبدالله الحسين (علیه السلام) گردد مكتب بانوي بقيع ، حضرت خانم ام البنين (سلام الله علیها) و این مطلبی است که حضرت خانم ام البنین (سلام الله علیها) در مکتب نورانی شان، بر همه خلق تبیین فرمودند که دلالت کلام مبارکشان در عبارت «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)» کن فیکونی در میان خلائق محقق می‌کند که نه تنها بر اولاد گرامی شان، فدایی و فنا شدن برای حضرت حسين (علیه السلام) را واجب و لازم می‌دانند ، بلکه می فرمایند که "جمیع تحتَ الخضراء" باید به این شأن نائل شوند: «کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)» 📓 تنقیح المقال، ج ۳، ص ۷۰. برای درک و تدبری عمیق تر در این مهم، به بررسی این عبارت شریف می پردازیم: در این جمله حضرت خانم، فرمایش خویش را با عبارت «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء» آغاز فرموده اند، قصد داشته اند که اهمیت و تأکید سخن خویش را به مخاطبین برسانند و توجه ایشان را به عمل و فعلی که قرار است محقق شود جلب نمایند. «فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)» رکن اساسی در این جمله است که فعل «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء» را تبیین می‌ کند. فعل و عملی که باید برای "فرزندانم" و "خلقي که تحت الخضراء" هستند، محقق شود، "فدایی شدن برای امام حسین (علیه السلام)" است. همچنین جمله فرمایش حضرت بی بی به‌ صورت خبری بیان شده است، و این مطلب دلالت دیگری بر قطعیت مراد و منظور ایشان از این امر دارد. یعنی به قدری مضمون این جمله اهمیت دارد که به جای اینکه بفرمایند باید فدا شوید، فرمودند همه فدایی هستند. (این یعنی به قطع چنین امری محقق می شود) فرزندانم و همه کسانی که تحت الخضراء هستند ، فدایی اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند. حضرت خانم فاطمه أم البنین (سلام الله علیها)، زوجة و همسر حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و چهار فرزند ایشان، فرزندان حضرت سید الکونین، مولی الموحدین علی بن ابیطالب، و برادران حضرت امام حسن و امام حسین (سلام الله علیهم اجمعین)، نیز می باشند. همان اولادی که علت انتخاب حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها)، به عنوان‌ همسر مولا، ولادت چنین جوانان رشید شجاع و با شرافتی، بوده است که به عقیل می فرمایند برایم همسری برگزین که: «اُنْظُرْ لِی اِمْرَأَةً قَدْ وَلَدَتْها الْفُحُولَةُ مِنَ الْعَرَبِ لاتَزَوَّجَها فَتَلِدَ لِی غُلاما فارِسا»؛ برای انتخاب همسرم؛ بانویی از میان اعراب انتخاب کن که از نسل دلیر مردان عرب باشد و پسری جوانمرد و شجاع برایم به دنیا آورد.» 📓 نفس المهموم، ص ۳۰۲؛ الدمعه الساکبه، ج۴، ص۳۸۶. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
#محرم_الحرام ☑️ رئیس البکّائین ✍🏻 شاخصۀ عبدی که به کمال عبودیت نائل شده، بکاء و إقامۀ عزاء بر حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) است، چراکه بکاء تنها عملی است که ظَهر و بطن آن، وجود مبارک حضرت أبا عبدالله الحسین (علیه السلام) می باشد؛ «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا عَبْرَةَ كُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَة» (۱). و لذا در ذات این فعل، خضوع و خشوع و انکسار نفس از طغیان و کبر و جمیع رذایل و به بیان دیگر کمال نفس می باشد؛ «لِقَوْلِهِ تَعَالَى: أَنَا عِنْدَ الْمُنْكَسِرَةِ قُلُوبُهُم‏» (۲). این همان سرّ بکاء بیست ساله (و بنابر بعضی أقوال چهل ساله) حضرت رئیس البکائین (۳) مولانا زین العابدین امام علی بن الحسین (علیهما السلام) (۴) بر مصائب کربلای حضرت أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) است. ═✧❁فهرست منابع ❁✧═ (۱) بحار الأنوار، ج‏ ۹۸، ص۲۵۵ (۲) منية المريد، ص ۱۲۳ (۳) رجال الكشي - اختيار معرفة الرجال (مع تعليقات مير داماد الأسترآبادي)، ج‏۱، ص ۲۸۸ (۴) امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «بَكَى عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عَلَى أَبِيهِ حُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عِشْرِينَ سَنَةً أَوْ أَرْبَعِينَ سَنَةً وَ مَا وُضِعَ بَيْنَ يَدَيْهِ طعاما [طَعَامٌ‏] إِلَّا بَكَى عَلَى الْحُسَيْنِ حَتَّى قَالَ لَهُ مَوْلًى لَهُ : جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْهَالِكِينَ. قَالَ (علیه السلام): إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ إِنِّي لَمْ أَذْكُرْ مَصْرَعَ بَنِي فَاطِمَةَ إِلَّا خَنَقَتْنِي الْعَبْرَةُ لِذَلِكَ»؛ حضرت على بن الحسين (صلوات اللَّه عليهما) مدت بيست يا چهل سال بر پدرشان گريستند و طعام و غذائى نبود كه در مقابل حضرت بگذارند مگر آنكه حضرتش بياد امام حسين (عليه السّلام) گريه مى ‏كردند تا جايى كه غلام حضرت محضر مباركش عرض نمود: فدايت شوم اى پسر رسول خدا! مى ‏ترسم كه شما هلاك شويد. حضرت فرمودند: «إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ»؛ تنها درد دل و غم خود را با خدا گويم و از لطف و كرم بى ‏اندازه او چيزى دانم كه شما نمى ‏دانيد. سپس فرمودند: هيچ گاه محل كشته شدن فرزندان فاطمه (عليها السّلام) را بياد نمى ‏آورم مگر آنكه حزن و غصه حلقوم من را مى ‏فشارد. در کلام دیگری آن حضرت فرمودند: «لَقَدْ شَكَا يَعْقُوبُ إِلَى رَبِّهِ فِي أَقَلَّ مِمَّا رَأَيْتَ حَتَّى قَالَ: "يا أَسَفى‏ عَلى‏ يُوسُفَ" أَنَّهُ فَقَدَ ابْناً وَاحِداً وَ أَنَا رَأَيْتُ أَبِي وَ جَمَاعَةَ أَهْلِ بَيْتِي يُذْبَحُونَ حَوْلِي...»؛ به خدا قسم حضرت يعقوب در حادثه‏اى بس كمتر و واقعه ‏اى ناچيزتر از آنچه من ديدم شكايت به پروردگار نمود و اظهار كرد: يا أَسَفى‏ عَلى‏ يُوسُفَ؛ (وا اسفا بر فراق يوسفم). با اينكه او تنها يك فرزندش را از دست داده بود، ولى من ديدم كه پدرم و جماعتى از اهل بيت من را در دور من سر بريدند. كامل الزيارات، النص، ص ۱۰۷ 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
#محرم_الحرام ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ✔️ "لا یُقاس بنا احد" 📓 عیون اخبار الرضا ع، ج۲، ص۶۶، ح۲۹۷. (نحن اهل البیت، لا یقاس بنا احد). هیچ خلقي با وجود مقدس اهل بیت (علیهم السلام) مقایسه نمی‌شود. لذا با این گونه قربانی شدن به طریق اولی اسرافی در قتل صورت نمی پذیرد. «لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا وَ عادَ اَبُو عَبد اللهِ الحُسَین علیه السلام سالِماً». 📓 امّ البنين (عليها السلام) النّجم الساطع في مدينة النبيّ الأمين، ج۱، ص۱۴۷. آنچه از این بحث حاصل می شود آن است که قربانی و فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نه تنها در قبال عظمت مهجه و خون حضرت ثار الله (علیه السلام) چیزی نیست، بلکه مؤمنی که مراتب عبودیت و بندگی خویش را طی می‌کند، آرزو و تمنای این مهم را دارد که‌ کاش جان و مال و اهل و فرزندان من به جای او قربانی می شدند. بابی انتم و أمي و نفسی و اهلی و مالی و ولدی یا اباعبدالله (علیه السلام) در مکتب حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها) این مهم تبیین و تعلیم داده می شود. آن زمانی که بشیر خبر شهادت فرزندان بی بی ام البنین (سلام الله علیها) را به محضرشان می رساند، در حالی که حضرت خانم، سراسیمه و آشفته حال، سراغ از حضرت حسین (علیه السلام) می گیرند می فرمایند: «لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا وَ عادَ اَبُو عَبد اللهِ الحُسَین علیه السلام سالِماً». این همان عبارت شریفه حضرت خانم است که فرمودند: " اولادی و من تحت الخضراء کلهم فداءا لابی عبدالله الحسین علیه السلام " که در بعضی نُسخ به این صورت بیان شده است. 📓 تنقیح المقال فی علم الرجال، ج ۳ رحلی، ص ۷۰. فرموده " لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا " عبارتی است که دقیقا دلالت بر همین مطلب دارد که ای کاش جمیع اولاد من کشته و فدا شوند ولی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) سالم باشند. این اولاد که خانم ام البنین (سلام الله علیها) از ایشان یاد می‌کنند، اولاد حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) هستند. شیران بیشه اسد الله الغالب، که عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) افضل ایشان است. این اولاد پس از فرزندان حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) بر جمیع خلق شرافت دارند. وقتی بی بی ام البنین (سلام الله عليها) از خون ایشان گذشته و آرزوی فدایی شدن اولاد خویش در عوض جان و خون ابن فاطمة الزهراء، اباعبدالله الحسین (علیهما السلام) را دارند لذا، به طریق اولی، خلق باید طلب فدایی شدن برای حضرت حسین (علیه السلام) را داشته باشند و این حقیقتی است که ایشان را به حقیقة العبودیة نائل می کند. 🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️ #محرم_الحرام ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ⚫️ قسمت اول ✔️ مکتب حضرت ام البنین (سلام الله علیها) و تبیین فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها)، وجود مبارکی هستند که در بيت امیر عالَم، حقایق شریعت را از آستان مبارک امیر المؤمنین، امام حسن مجتبی، و حضرت عقیله بنی هاشم (سلام الله علیهم)، جرعه جرعه آموختند و در مکتب خویش، فدائیان حسین (علیه السلام) را تربیت نمودند. آن کس که تعالیم این مکتب و هدف غایی این آموزه ها، را فرا گیرد، همانا برای فدا شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، مجاهدت و تلاش می‌کند. ✔️ لو قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً وجود مبارک حضرت ثارالله (علیه السلام)، آن قتیل مظلومی است که اگر تمام خلائق در قبال خون حضرتش، کشته شوند، اسراف نشده است. «وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُورا» 📓 سوره مبارکه الاسراء آیه ۳۳. از حضرت مولانا اصدق الصادقین (علیه السلام) پرسیده شد: سأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ قالَ نَزَلَتْ فِي الْحُسَيْنِ علیه السلام لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً (مُسرفا) و وَلِيُّهُ الْقَائِمُ علیه السلام. 📓 الكافي، ج۸، ص۲۵۵؛ بحار الانوار، ج۴۴، ص۲۱۹. حضرت مولانا الصادق (علیه السلام) می فرمایند: لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً . بقدری مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در عالم عظیم است که هرگز فدا شدن و قربانی شدن جمیع اهل الأرض، با این مصیبت عظمی و خونی که به ناحق ریخته شده برابری نمی‌کند و حق آن ادا نمی شود. آن وجود مبارکی که حقیقت معنای «ثار الله» یعنی خون خداست، یقینا اگر خون تمام مخلوقات زمین ریخته شود و همگان، مُهجه خویش را خالصاً مخلصاً لِوَجه الله، فدای حضرت ارباب عالم کنند، هرگز در برابر عظمت این خون ارزشی ندارد و کاری نکرده اند و جمیع خون اهل الأرض هیچ گاه معادل ثارالله نمی شود؛ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
#محرم_الحرام ☑️ ودیعة الله ✍🏻 وجود مقدس حضرت رقیة بنت الحسین مشابه جدّۀ مکرمه شان حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیهم) به «ودیعة الله» ملقب شدند. ▪️ آنجا که حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) در آخرین لحظات روی مبارکشان را به سوی خیام کرده و فرمودند: «ألا يا زينب ... ألا يا رقية ... أنتم وديعة ربي اليوم قد قرب الوعد». 📓 كلمات الإمام الحسين، ج۱، ص۵۱۱ ▪️ این ودیعۀ الهی در خرابۀ شام نزد رأس مبارک حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) به شهادت رسید؛ یعنی ودیعة الله نزد حجت الهی استرجاع یافت. ▪️ زمانیکه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بدن مبارک سیدتنا رقیة بنت الحسین (سلام الله علیهما) را در خرابه شام تدفین نمودند، به اهل شام چنین وصیت نمودند: «يا أهل الشام! لقد أودعناكم في هذه الخرابة أمانة، فالله الله فيها. يا أهل الشام! تعاهدوا قبرها بالزيارة، فهي غريبة لاأحد لها في هذه الديار و لا تنسوا أن تريقوا الماء و تشعلوا المصابيح عند مرقدها الشريف»؛ اي اهل شام! در این خرابه امانتی از ما پیش شما باقی می‌ماند. الله الله (شما را قسم میدهیم) جان شما و جان این امانتِ لطمه خورده! ای اهل شام! هر گاه کنار قبرش رفتید ، آبی بر مزار کوچکش بپاشید و چراغی کنارش روشن کنید که او در این شهر غریب است و کسی را در اینجا ندارد! 📓 خصائص الزينبية، ص۲۹۶ ✍🏻 ارزش و عظمت ودیعه وقتی روشن می شود که به مودِع (ودیعه دهنده) و مودَع (ودیعه گیرنده) در این عبارات توجه نماییم. در ودیعه و امانت، مالکِ اصیلِ شیء همان مودِع می باشد که شیئی را نزد دیگری به ودیعه می گذارد. از اینجا جایگاه حقیقی حضرت شبیهة الزهراء رقیة بنت الحسین (سلام الله علیهما) معلوم می شود؛ زیرا در این عبارات مودِع، ذات اقدس الهی و مودَع، وجود مقدس حجة الله می باشد. 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup

مشاهده در ایتا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به کانال ایتا
تبلیغ کانال ایتا