کانال ایتا شیخ فرهاد فتحی

طلبه ام…
____
تبلیغ نداریم
____
ادمین👇
@Adminfathi
____
کمک به امور رسانه ای👇
6037997750011232
_____
دعوت به جلسه و ارسال نظر و… 👇
http://farhadfathi.ir

نظرات ما وحی منزل نیست اگر منطقی بود بپذیرید.

ورود به کانال

ورود به نسخه وب

مطالب کانال ایتا شیخ فرهاد فتحی

✍با آنکه مجازات فردی که به پیامبر(ص) و امامان توهین کند اعدام است؛ چرا آنان در برابر برخی توهین‌ها واکنشی نشان نداده بلکه در برخی از موارد با توهین‌کنندگان به نرمی برخورد می‌‌کردند⁉️ ✅این سوالی است که در قالب های متعدد از آخوند و عامی شنیده ایم و با این رویکرد، یک طرفه به قاضی می روند و منبرها می روند و حرف هایی که نمی دانم از روی مرض جهل است و یا غرض دیگری... 📌ولی اگر کسی میخواهد مطلب دینی ارائه دهد باید دو طرف سکه را بگوید نه اینکه برای خواسته های خود روایت مویدی پیدا کند و بگوید دین هم همین را می گوید. 👈برای اینکه بدانیم در مقابل روایاتی که بر بخشش معصومین دلالت دارد، روایات دیگری نیز وجود دارد به دو مورد اکتفا می کنیم. در روایتی از امام صادق(ع) در مورد مردی که به امام علی(ع) ناسزا گفته و از او برائت جسته سؤال شده است، امام(ع) فرمود: «خونش حلال است اما شما متعرض او نشوید،[۱] مگر این‌که از خطر ایمن باشید».[۲] در روایت دیگری آن‌حضرت فرموده‌اند: «هر گاه به ناصبى‏ها و هم‌نشینى آنها گرفتار شدى، مانند کسى باش که روى سنگ سرخ شده در آتش باشد تا برخیزى؛ زیرا خدا آنها را دشمن دارد و لعنت مى‏کند و چون دیدى در باره یکى از امامان بد گویند، بى‏درنگ برخیز که خشم خدا در این جا بر آنها فرود آید».[۳] 💯بنابراین کسانی که به ائمه(ع) توهین می‌کردند؛ اوّلاً: مشمول حکم ساب النبی نمی‌شدند. ثانیاً: اهانت از روی خشم و غضب و یا جهالت دارای تعزیر است نه اعدام و فلسفه تعزیر نیز تنبیه و آگاهی مجرم جهت هدایت و پیشگیری از انجام جرم در آینده است که رفتار امامان(ع) نیز بهترین تعزیر برای این‌گونه افراد بود؛ زیرا سبب شناخت و آگاهی آنان نسبت به اهل بیت و حقانیت آنان می‌شد. ثالثاً: حتی با فرض صدق عنوان ساب النبی، اجرای حکم آن مشروط به ایمن بودن و نبود خطر جانی، مالی و آبرویی برای اجرا کننده و یا وابستگان آنان می‌باشد که چنین شرایطی برای امامان(ع) در آن برهه زمانی مهیا نبوده است. _________________ ۱.طوسى، محمد بن الحسن، تهذیب الأحکام، محقق، مصحح، خرسان، حسن الموسوى، ج 10، ص 215، تهران، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهارم، 1407ق. ۲. «قلت لأبی عبد اللَّه ع أی شی‏ء تقول فی رجل سمعته یشتم‏ علیا ع‏ و یبرأ منه قال فقال لی هو و اللَّه حلال الدم و ما ألف منهم برجل منکم دعه- الکافی‏، لا تعرض له إلا أن تأمن على نفسک‏.»؛ فیض کاشانی، محمد محسن، الوافی، ج 15، ص 499، کتابخانه امام أمیر المؤمنین علی(ع)، اصفهان، چاپ اول، 1406ق. ۳. «إِذَا ابْتُلِیتَ بِأَهْلِ النَّصْبِ وَ مُجَالَسَتِهِمْ فَکُنْ کَأَنَّکَ عَلَى الرَّضْفِ حَتَّى تَقُومَ‏ فَإِنَّ اللَّهَ یَمْقُتُهُمْ وَ یَلْعَنُهُمْ فَإِذَا رَأَیْتَهُمْ یَخُوضُونَ فِی ذِکْرِ إِمَامٍ مِنَ الْأَئِمَّةِ فَقُمْ فَإِنَّ سَخَطَ اللَّهِ یَنْزِلُ هُنَاکَ عَلَیْهِمْ.»؛ کلینى، محمد، کافی، محقق، مصحح، غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 2، ص 379، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
تقدیم به اوناکه سحری بیدار میشن و روزه میگیرن😅 ‌.
✍انس بن مالك گوید: كنیزی از امام حسن (علیه السلام) شاخه گلی را به حضور آن حضرت آورد و اهداء نمود، امام حسن (علیه السلام) آن شاخه گل را گرفت و به او فرمود: تو را در راه خدا آزاد كردم من به حضرت عرض كردم ، با اهداء یك شاخه گل ناچیز او را آزاد كردی ؟ امام در پاسخ فرمود: خداوند ما را (در قرآن) چنین ادب كرده و فرموده : اذا حییتم بتحیه فحیوا باحسن منها، هر گاه كسی به شما تحیت گوید پاسخ آن را بطور بهتر بدهید سپس فرمود: تحیت بهتر همان آزاد كردن او است . از گفتار امام حسن مجتبی (علیه السلام) است : من بدء بالكلام قبل السلام فلاه تجیبوه : كسی كه قبل از سلام ، سخن گفت، جواب او را ندهید. 📖مناقب آل ابی طالب ج ۴.ص ۱۸. 👳‍♂ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
💠 حدیثی است که در بین احادیث ،سنداً و متناً، منحصر به فرد است ؛ پيشنهاد مي شود متن عربي را هم حتما بخوانيد : حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ قَالَ ؛ حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ قَالَ ؛ حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ قَالَ؛ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ ، عَنِ الْحَسَنِ ، عَنِ الْحَسَنِ :‏ اِنَّ أَحْسَنَ‏ الْحَسَنِ‏ ، الْخُلُقُ الْحَسَنُ. ✍ همانا حُسن ترين حُسن ها ؛ خُلق حَسن است. ✅دوست دار معاویه بود، در مدحش شعر می گفت و کینه ی امام را داشت، امام را که دید دیگر چیزی نفهمید . چشمانش را بست و دهانش را باز کرد. هر چه توانست گفت اما امام ساکت بود. حرفهایش که تمام شد دید لبخند می زند, از حال و احوالش پرسید و کیسه ای پول به او داد تا خرج زندگیش کند. سرش را پایین انداخت. شرمنده شده بود. محبت امام بدجوری در دلش افتاد. برگشت، دیگر وِرد زبانش امام بود و تعریف از او ... افتاده بودند دست و پای امام را می بوسیدند ؛ خودش با پنجاه نفر از خیشانش , همه شیعه ی امام شده بودند. 👳‍♂ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
شرح دعای هرروز ماه مبارک رمضان (درسایت بخوانید)
حسین قدیانی که الان از فرح دفاع میکند که خود براندازان اسناد خیانتش را منتشر کردند و از شاه میگوید که هم عیاش بود هم ایران را تجزیه کرد هم مردم را در فقر نگه داشت و برای خودش کاخ ساخت و نهایتا هم پول های مردمو دزدید و دررفت روزی هم سوپرانقلابی بود و برای کیهان نوشابه باز میکرد. 👳‍♂ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
با غذای مورد علاقه ی من چه کردید😢😅 👳‍♂ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
✅ تشکر از محفل همراه یک نقد ✍️ الحمدلله برنامه محفل یکی از برنامه های موفق است و جا داره از همه ی عواملش تشکر کنیم که قبلا هم تشکر کردیم، فقط متاسفانه یک مطلب غلط توسط برادر عزیز و کارشناس محترم گفته شد که امیدوارم درهمان برنامه به طوری اصلاح شود تا پاس گل به بهائیت ندهیم، چون بنده بخاطر کار با براندازان با بهائیت هم درگیر بوده و هستم ، از این جزئیات اطلاع دارم و ظاهرا ایشان نمیداند چه خطای بزرگی انجام شده است و بعد از این بهائیت حرف ایشان را سند قرار میدهند. 📌متاسفانه ایشان در مورد انتقام سخت هم مطلب اشتباهی در رسانه ملی گفته بودند که ما نقد کردیم و بعدا لطف کردند و تماس گرفتند و مستنداتی از اقرار دشمنان فرستادیم که بارها انتقام سخت صورت گرفته ولی چون ما در رسانه تعطیل هستیم ، شما هم فکر میکنید انتقام سخت گرفته نشده است. (کلیک کنید و بخوانید) 🔶بهائیت برای اینکه بگویند پیامبر اسلام آخرین پیامبر نیست، می‌گویند کلمه‌ی خاتَم (بفتح تاء) معنای ختم کننده ندارد؛ بلکه معنایش انگشتر و زیور است و کلمه‌ی خاتِم (بکسر تاء) به معنی مُهر کننده است و چون مُهر کردن علامت تصدیق است پس اگر در آیه ی مبارکه ، خاتَم را به فتح بخوانیم معنایش این است که پیغمبر اسلام زیور و زینت انبیاء است و اگر به کسر بخوانیم معنایش این است که نبی اکرم تصدیق کننده‌ی همه انبیا‌ی قبل است. 📌خب این حرف بهائیت توسط کارشناس برنامه ی محفل گفته شد و پاس گل عجیبی به بهائیت داده شد. ✅و اما پاسخ: به جای آن‌که به پندارهای واهی حضرات بهائی توجه کنیم برای دانستن معنای کلمات خاتَم و خاتِم به فرهنگ لغت المُنجِد نوشته ی لویس معلوف یسوعی رجوع می‌کنیم و در آنجا چنین می‌خوانیم: (الخاتَم و الخاتِم ج: خَواتِم و خُتُم: الخاتام – ما یُختَمُ بِه – عاقِبتُ کُلِّ شَیء – نِقرَةُ القَفا – اَقَلُّ وَضح ‌القَوائِم). یعنی: خاتَم و خاتِم که جمع آن خواتِم و خُتُم است معنایشان این است: مُهر – انگشتر – آنچه به او پایان داده می‌شود – فرجام هر چیز – گودی پشت – کوچک‌ترین سپیدی در پای چهارپایان. در میان معانی بالا عبارت «ما یُختَم بِه» معنای عام و مفهوم کلی است و معانی دیگر، برخی از مصادیق این معنای کلی به شمار می‌روند؛ چنان که مهر و انگشتر را به این خاطر که پایان نامه ها به وسیله‌ی آنها مشخّص می‌شده، خاتَم می‌گویند و ما از انگشتر معنای زینت و زیور و از مهر معنای تصدیق درنمی‌یابیم و معلوم نیست حضرات از کجا این توجیهات سست و خنده‌‌آور را یافته‌اند. 🔶نکته ی دیگر آن که در این جا چند معنی برای لغت مورد نظر ما وجود دارد و چون هر یک از این معانی محتمل است لذا باید با توجه به قرائن مسلّمه،‌ عبارت را ترجمه کنیم و قطعی است که در ترجمه ی آیات قرآن، قرینه‌ای محکمتر از آیات دیگر قرآن و احادیث معصومین نمی‌توان یافت و با توجه به آن شواهدی که در متون دینی است ناچاریم در آیه ی مبارکه ، کلمه ی خاتم را (چه به کسر تاء و چه به فتح تاء) فرجام و پایان‌دهنده معنا کنیم. ✌️امیدوارم عزیزانی که در رسانه خصوص رسانه ی ملی سخن میگویند با دقت بیشتری مطالب را ارائه کنند تا ناخواسته پاس گل به دشمنان دین و انقلاب ندهیم. باز هم از ایشان و همه ی عوامل تشکر میکنیم. یاعلی... 👳‍♂ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
رهبری امشب در جمع شاعران فرمودند: رسانه بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر میگذارد. هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود. ✍️ واقعا یک سوال جدی؟! این همه سازمان بودجه بگیر که سالها میلیاردی بودجه میگیرند چرا اندازه ی ماها که یک ریال بودجه نداریم و کل امکاناتمون تا چندماه قبل یک گوشی ساده بود هم بُرد رسانه ای ندارند؟! واقعا نمیخواهند بشینند و فکر کنند که داستان چیه؟! یا به جای فکر کردن و الگو گرفتن از الگوهای موفق رسانه ای، قصد دارند چندنفری را هم که کمی در رسانه موفق هستند را توسط پروژه بگیرها حذف کنند تا کارخرابی های خودشان مشخص نشود؟! امروز اولویت اول کشور تبلیغ است و مهمترین عامل برای تبلیغ هم رسانه است ولی من هرکجا رو نگاه میکنم چنین اولویتی را حس نمیکنم. چندسال قبل ما گفتیم و نشنیدید و جلوی ماها رو هم در قالب دلسوزی میخواستید بگیرید که تو حیفی ، استاد فلانی ، آینده ی علمیتو خراب نکن، وارد رسانه بشی شانت فلان میشه، دیگه اونقدر خواب موندید که آقا هربار یا میفرمایند رسانه مهمه یا میفرمایند اگر تو رسانه اید لطفا نفرت پراکنی نکنید. اینقدر از افق دید ولی دوریم و همه هم ماشاء الله مدعی ولایت مداری هستیم. ظاهرا آقا باید همه چیز را با رسم شکل بگویند تا شاید چند نفر بفهمند.یعنی قبل اینکه ولی بگوید، بدیهیاتو هم نمیفهمند، البته بعدش هم نمیفهمند، به نظرم برای اینکه به برخی ثابت کنیم ماست سفید است باید بریم از آقا براشون سند بیاریم. تهش هم بگویند نه این سخنرانی برای قدیم است ، ماست های الان فرق داره! اینقدر از ماجرا پرت هستند. خلاصه سالها قبل آقا از اهمیت رسانه فرمودند حتی به حوزه دستور دادند مبلغ فضای مجازی تربیت کنید و از شبیخون و ناتوی فرهنگی حرف زدند ولی هنوز هم یک عده دارن تو حوزه ها ، مرجع ضمیر پیدا میکنند و فکر میکنند هیچ تکلیفی جز یافتن مرجع ضمیر ندارند ، دانشگاه ها هم به محل مخ زنی تبدیل شده تا تولید علم و کمک به اقتصاد و فرهنگ کشور. تهش یک مدرک بی خاصیت است و کلی ادعا. خلاصه هنوز دیر نیست، رسانه را دریابید، راه میانبر هم الگوبرداری از مدل های موفق و تقویت الگوهای موفق است. یاعلی... 👳‍♂ شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi .
‏ما ترک ها میگیم اولا اگر طرف دیوونه باشه به خودش فحش میده نه شما ثانیا جای دیوونه، دیوونه خونست. نایس بازی هم درنیاریم، همان خدایی که رحمن و رحیم است ، غضب هم داره وگرنه اگر انبیا و امامان نایس بازی درمیاوردن که دورشون خلوت نمیشد. پس مهربانی جای خودش غضب هم جای خودش.
امام حسن سلام الله علیه : مَن عَبدَ اللّه َ عَبّدَ اللّه ُ لَهُ كُلَّ شَيءٍ. هر كه خدا را بندگى كند خداوند همه اشياء را بنده او گرداند.

مشاهده در ایتا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به کانال ایتا
تبلیغ کانال ایتا