کانال ایتا گفتار پسندیده

✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده.
استاد دانشگاه قرآن و حدیث.
🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز.

ادمین
@admin_goftare_Pasandide

آپارات
www.aparat.com/abbas_Pasandideh/videos

ورود به کانال

ورود به نسخه وب

مطالب کانال ایتا گفتار پسندیده

#بشنوید 📜 قرائت سریع دعای ندبه 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
🏴 هر سال عاشورا 🏴 هرسال اربعین 🏴 همه جا حسین حسین، نامی که نه "تکرار" می‌شود و نه "تکراری"
✍️حضرت‌آیت‌الله جوادی آملی پاسخ میدهد: 💠 آیا جامانده اربعین می‌تواند امام را از نزدیک زیارت کند؟ ◻️ اگر زیارت پیامبر و اهل‌بیت‌(ع) در تِلو زیارت ذات اقدس الهی است و زیارت خدای سبحان، قُرب و بُعدی ندارد، زیارت این خاندان و امام حسین (ع) هم به برکت توحید، قُرب و بُعدی ندارد؛ ما از نزدیک می‌توانیم بگوییم: «السلام علیک»، از دور هم می توانیم بگوییم: «السلام علیک». این «کاف»، «کاف»ی نیست که ما گرفتار ادبیات عرب باشیم؛ آنها می‌گفتند اگر کسی را می‌بینی بگو «السلام علیک» و اگر نمی بینی و غایب است بگو «السلام علیه». ◻️ فرمودند لازم نیست تو او را ببینی، همین که او تو را می بیند حاضر است! بنابراین این زیارت اربعین و سایر زیارت‌ها، در هر زمان و زمینی جا دارد، برای اینکه آنها در هر زمان و زمینی به اذن خدای سبحان حاضرند. «جلسه درس اخلاق، ۱۳۹۳/۰۹/۲۰ 📎متن کامل 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
📷 تصاویری از حضور مرحوم آیت الله ری‌شهری(ره) در پیاده‌روی اربعین حسینی 🗓 ۱۳۹۸/۰۷/۲۷ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا... بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا... خوشا به حال اربعینی‌ها... بیایید برای هم دعا کنیم ما برای اربعینی‌ها و اربعینی‌ها برای ما اللهم استجب دعواتنا بحق الحسین 🤲
⭕️ مشاهده فیلم کامل سخنرانی "فلسفه امامت" در آپارات 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی
#بشنوید 📜 فلسفه امامت 01:40 | اهمیت جلسات خانگی اهل‌بیت پیوند اجتماعی عامل حفظ و نجات تشیع 05:15 | فلسفه امامت ❓ چرا بشر به امام نیاز دارد؟ فلسفه امامت در کلام امام حسن علیه‌السلام در مراسم واگذاری خلافت: 1⃣ رفاه زندگی 2⃣ صلح و امنیت 3⃣ حاکم نشدن ناصالحان 16:36 | تبیین دیدگاه امام مجتبی علیه‌السلام ▪️ نظریه‌های صلح و رفاه 24:27 | آسیب‌شناسی غلط نظریه‌های غير اسلامی ▫️ آسیب‌شناسی اسلامی: هوس عامل فتنه و فساد ▪️ دیدگاه اسلام: عصمت حاکم حاکمیت امام عامل صلح و رفاه‌ ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🗓 ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
🔘 🗓 مناسبت‌ها: ۷ صفر، شهادت امام حسن مجتبی (به روایتی) (۵۰ ق) 🔸 در وقوع شهادت امام مجتبی (علیه السلام) در ماه صفر، بین علمای شیعه اختلافی وجود ندارد، لکن در میان علمای شیعه در روز شهادت امام (علیه السلام) سه قول وجود دارد: ▫️ قول اول: آخر ماه صفر قول دوم: (۲۸ صفر) ▫️ قول سوم: (۷صفر): این قول مشهور میباشد و از دو جهت حائز اهمیت است: ▪️ اول: از جهت قائلین به آن، در کمّ و کیف از جهت قائلین، در کمّیت و کیفیت نسبت به قائلین دو قول مذکور برتری دارد. در روایات به روز دقیق شهادت امام(ع) اشاره شده و این خود نشان ترجیح این قول نسبت به اقوال دیگر است. ▪️ دوم: سیره علماء : سیره علمی و سنت عملی علماء اینگونه بوده که در روز هفتم ماه صفر، در کلیه بلاد شیعه اقامهٔ عزا مینمودند. خصوصا در نجف اشرف و حوزه علمیه قم پس از ورود آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری (قدس سره) به قم و تاسیس حوزه، دستور به تعطیلی بازار، حوزه علمیه و اقامه عزا نمودند؛ و پس از ایشان تحفّظ این سنت در سیرهٔ بزرگانی همچون آیات عظام بروجردی و گلپایگانی (قدس سرهما) بوده است. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
#یادداشت 📜 آیا ماه صفر نحس است؟ ⭕ نحوست ماه صفر با استناد به یک حدیث!! ▫️ هرکس خروج ماه صفر را به من بشارت دهد، به بهشت می رود. 🔅پیامبر اکرم (ص): هر کس مرا به خروج [ماه] آذار بشارت دهد‍‍، به بهشت می رود. مَنْ بَشَّرَنی بِخُرُوجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَّه؛ 💢 آنچه در روایت آمده خروج ماه آذار ـ از ماه های رومی ـ است. ✍🏻 ملاحظه ی سبب صدور حدیث، نشان می دهد که حضرت با این جمله می خواسته ابوذر را به عنوان فردی بهشتی به مردم معرفی کند؛ زیرا پس از این جمله، ابوذر بود که این خبر را به حضرت داد. 🔻 شیخ صدوق سبب صدور حدیث را از ابن عباس نقل کرده است: ▫️ روزی پیامبر در مسجد قبا با اصحاب خود نشسته بود. به آنان فرمود: نخستین فردی که اکنون بر شما وارد می شود، از بهشتیان است. برخی افراد چون این سخن را شنیدند، بیرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب این خبر، از بهشتیان شوند. پیامبر این را فهمید و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما در می آیند که هر یک از دیگری سبقت می جوید. از میان آنان، هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می شود، اهل بهشت است. آن گروه بازگشته وارد شدند. ابوذر نیز با آنان بود. پیامبر به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستیم؟ ابوذر گفت: ای پیامبر خدا، آذار تمام شد. پیامبر فرمود: ای ابوذر، این را می دانستم، اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی، و چسان بهشتی نباشی، در حالی که تو را پس از من، از حرمم (مدینه) می رانند، چون به اهل بیت من محبت داری. پس تنها زندگی می کنی و تنها می میری و گروهی سعادت تجهیز و کفن و دفن تو را می یابند. آنان همراهان من در بهشت جاودان اند؛ بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده است. معانی الأخبار، صفحه ۲۰۴، حدیث ۱ 📗 درسنامه فهم حدیث، صفحه ۱۱۶ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
در ملت شهادت و ملت امام حسین، ترور تولید ترس نمی‌کند؛ انتقام و مبارزه را برمی‌انگیزد... اقدامات اسرائیلی، در حال تولید سرمایه اجتماعی و تراکم انگیزه نبرد است... قُلۡ هَلۡ تَرَبَّصُونَ بِنَآ إِلَّآ إِحۡدَى ٱلۡحُسۡنَيَيۡنِۖ وَنَحۡنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمۡ أَن يُصِيبَكُمُ ٱللَّهُ بِعَذَابࣲ مِّنۡ عِندِهِۦٓ أَوۡ بِأَيۡدِينَاۖ فَتَرَبَّصُوٓاْ إِنَّا مَعَكُم مُّتَرَبِّصُونَ بگو: آيا جز يكى از دو نيكى (پيروزى يا شهادت) را براى ما انتظار مى‌بريد؟ و ما نيز براى شما [دو چيز را] انتظار مى‌بريم كه خداوند شما را عذابى از سوى خود (از آسمان) يا به‌دست ما برساند. پس منتظر باشید كه ما نيز منتظریم و این یعنی حماسه، نه تراژدی 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
#ببینید #شب_جمعه آن کس که تو را شناخت جان را چه کند... 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
#بشنوید شب جمعه‌ست دلم تنگ حسین است، حسین...🥀🥀🥀 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
#ببینید آیة الله نشانه‌های خدا پشم شتر اواخر بهار و اوایل تابستان به این شکل از بدنش جدا می شود، انگار یک پتو روی بدنش داشته است! تغییر پوشش با تغییر فصل! چه کسی اینچنین طرحی ریخته است؟ افلا ینظرون الی الابل کیف خلقت... آیا نگاهی عمیق به شتر نمی‌اندازید که چگونه خلق شده است؟ آیات و نشانه‌های خدا؛ چه هستند؟ چه می‌گویند؟ سال ۱۳۹۳ پایان‌نامه‌ای در دانشگاه قرآن و حدیث به این موضوع پرداخت: (عوامل فهم نشانه های توحیدی با تأکید بر واژه های لآیات قرآن کریم) این همان چیزی است که از آن به عنوان عبرت نیز یاد شده است. سال ۱۳۹۴ پایان‌نامه‌ای دیگر به این موضوع پرداخت: (عبرت و عوامل عبرت‌پذیری در قرآن کریم) همچنین مقاله‌ای با عنوان (مدل مفهومی ظرفیت‌سازی اخلاق برای فهم نشانه‌های توحيدی) و نیز مقاله‌ای با عنوان (الگوی نظری عبرت پذیری بر اساس قرآن وحدیث) چاپ شده است. 👈 نکته: "نشانه‌فهمی" و نیز "عبرت‌پذیری" دو موضوع مهمی هستند که می‌توانند در تحقیقات روان‌شناختی مورد بررسی قرار گیرند: ❓فهم و عدم فهم نشانه‌های توحيدی چه تبیین روان‌شناختی دارد؟ ❓پذیرش و عدم پذیرش عبرت‌ها چه تبیین روان‌شناختی دارد؟ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
عاشقی کار منه... حسابم با حسینه... کتابم با حسینه... 🌐 صفحات مجازی
🔹چرا خداگرایان و مبلغان دین باید بیش از دیگران کتاب های مربوط به الحاد را بخوانند؟ گرچه تفکرات دین ستیزانه در طول تاریخ وجود داشته ولی امروزه به مدد فضای مجازی در مقیاسی وسیعتر و روش هایی جذاب تر معرفی می شود. به علاوه که روش ومنش خداناباوران هم تا اندازه ای تغییر کرده تا جایی که آن را #الحاد_مدرن نامیده اند. از این رو روحانیون و دیگر مبلغان دین باید با مبانی، اصول و مدعیات این الحاد آشنا باشند، آنها را نقد کنند، و از همه مهم تر آن را با زبانی قابل فهم برای نسل جدید بیان کنند. با توجه به #تحولات_نسلی در جامعه ایران، اگر برای این کار از نظرات متفکران غیرایرانی استفاده شود امکان پذیرش آن از سوی برخی جوانان بیشتر است. 📌پ ن:برای آگاهی از الحاد مدرن و نقد آن به کتابهایی که در تصویر مشاهده میکنید و آثار مشابه آنها می توانید مراجعه کنید.برای یک تعریف ساده از الحاد مدرن،‌ مطلب کوتاه زیر را بخوانید: https://iict.ac.ir/1399/10/elhaad/ حسینعلی رحمتی 4 مرداد 1403 💥اندکی اندیشه ضرر ندارد
#معرفی_کتاب 📗 بنده خدای کریم 🗓 ۲ مرداد، سالروز درگذشت آیت‌الله حق‌شناس کتاب بنده خدای کریم، شرح شخصیت و بیان برخی ویژگی‌ها، رفتارها و موعظه‌های آیت الله عبدالکریم حق شناس تهرانی(ره)، عالم پرهیزگار، اخلاق مدار و مردمی معاصر است. این کتاب بر پایه گفتگو با بیش از چهل تن از شاگردان و ارادتمندان ایشان و به اهتمام مرحوم آیت الله ری‌شهری(ره) تدوین گردیده است. در این کتاب سیره اخلاقی، اجتماعی و عرفانی آیت الله حق‌شناس و تا حدودی راه سیر و سلوک حقیقی برای رسیدن به سعادت ابدی نشان داده شده است... ⭕️ خرید کتاب 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
☘️ مدیریت مقایسه 📍سومین جلسه از دوره رضامندی از دیدگاه اسلام با حضور مدرس دوره، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس پسندیده و دانش پژوهان عزیز برگزار شد. 🔸استاد پسندیده در ابتدای بحث به خیریابی اشاره کردند و بیان داشتند: در خیریابی باید مدیریت مقایسه داشته باشیم؛ مدیریت مقایسه یعنی سنجش موقعیت خود با وضعیت دیگران. جایگاه این موضوع را هم می‌توان به ابزار شناخت در سیستم انسان تعبیر کرد. 🔸ره‌آورد مقایسه: شناخت داشته‌ها و شناخت محرومیت‌ها. درک داشته‌ها، عامل رضامندی و تمرکز بر نداشته‌ها هم عامل نارضایتی است. 👆🏻برای مطالعه بیشتر کلیک کنید 🔻آکادمی بین‌المللی حکمت eitaa.com/joinchat/1830879264C6fc532bd89

مشاهده در ایتا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به کانال ایتا
تبلیغ کانال ایتا