کانال ایتا بُت شناسی

🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین





instageram.com/botshenasi↩

❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎

ورود به کانال

ورود به نسخه وب

مطالب کانال ایتا بُت شناسی

💡 قاضی عبدالجبار (عالم معتزلیِ شافعی مذهب): تهدید به آتش زدن خانه صدیقه طاهره سلام الله علیها حق مسلّم عمر است و هیچ اشکالی ندارد! 🔸 اما آنچه در مورد عُمَر و آتش زدن خانه صدیقه طاهره سلام الله علیهاگفته، اگر صحیح باشد طعن و اشکالی بر عُمَر وارد نمی‌شود چرا که او حق دارد کسانی را که به منظور مخالفت با مسلمانان بیعت نکرده‌اند، تهدید کند ... 📚القاضی عبد الجبار المعتزلی، عبد الجبار بن أحمد بن عبد الجبار (المتوفى 415 هـ)، المغنی فی أبواب التوحید والعدل (الإمامة)، ج20، ص337، تحقیق: الدکتور محمود محمد قاسم. 🔸نکته مهم: تصور خطای بسیاری از عوام و حتی برخی پژوهشگران آن است که در صورت اثبات مظلومیت‌های صدیقه طاهره سلام الله علیها، مخالفان شیعه از عوامل این ظلم‌ها ابراز برائت خواهند کرد در حالی که طبق مبنای مخالفان شیعه آن‌ها یا از این اعمال دفاع می‌کنند یا در بد‌ترین حالت خواهند گفت این ظالمان اجتهاد خطا کرده‌اند و مستحق یک اجر و پاداش نیز هستند! 🔸نکته مهم: علما اهل سنت ناصبی هستند. #فاطمیه @BotShenasi
اهل سنت معتقدند در امور غیردینی نباید از رسول خدا صلی الله علیه و آله اطاعت کرد،زیرا رسول خدا صلی الله علیه و آله علمش راندارد! اما نکته آنجاست که در امور دینی هم رسول خدا صلی الله علیه و آله را حجت نمی دانند! زیرا معتقد به حسبنا کتاب الله هستند! رسول خدا را شخصی می دانند که عوامل بیرونی مانند: غم و شادی و... روی ایشان تاثیر می گذارد!حضرت را معصوم نمی دانند و احتمال خطا می دهند! حتی در خیلی از مواقع صحابی او نظرشان برتر و بهتر بوده است و خداوند تایید کرده است! ▪️این نظریه را بگذارید در کنار اعتقاد شیعه که معتقد به عصمت تام رسول خدا صلی الله علیه و آله است. اختلاف اصلی ما با عامه بر سر رسول خدا صلی الله علیه و آله است. کسانی که رسول خدا را حجت نمی دانند،معلوم است که منکر غدیر می شوند! #رسول_خدا @BotShenasi
💡هر کس با ما مخالفت کند،او را می کشیم 🔻بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله غاصبین برای مخالفین خود سه روش داشتند: ▪️برچسب زدن ▪️غصب مال شخص یا او را با پول می خریدند. ▪️کشتن! ▪️صدیقه طاهره سلام الله علیها را هم کشتند،هم حقش را غصب کردند! ▪️ فَقَالَ عُمَرُ لَا وَاللَّهِ لَا يُخَالِفُنَا أَحَدٌ إِلَّا قَتَلْنَاهُ فَقَامَ حُبَابُ بْنُ الْمُنْذِرِ فَقَالَ كَمَا تَقَدَّمَ وَزَادَ وَإِنْ شِئْتُمْ كَرَّرْنَاهَا خُدْعَةً أَيْ أَعَدْنَا الْحَرْبَ قَالَ فَكَثُرَ الْقَوْلُ حَتَّى كَادَ أَنْ يَكُونَ بَيْنَهُمْ حَرْبٌ فَوَثَبَ عُمَرُ فَأَخَذَ بِيَدِ أَبِي بَكْرٍ وَعِنْدَ أَحْمَدَ مِنْ طَرِيقِ حُمَيْدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ قَالَ تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبُو بَكْرٍ فِي طَائِفَةٍ مِنْ الْمَدِينَةِ 🔸عمر گفت: به خدا قسم هر کس با ما مخالفت کند او را می کشیم! 📚فتح الباري ، جلد ۷ ، صفحه ۳۱ #فاطمیه @BotShenasi
▪️ واکنش مولوی عبدالعزیز دهلوی (محدث مشهور مکتب دیوبند) به تهدید عمر بن الخطّاب به آتش زدن خانه حضرت صدیقه سلام الله علیها ▫️تهدید عمر به آتش زدن خانه حضرت زهرا سلام الله علیها جایز بوده و هیچ نیازی به رعایت ادب در آن مساله نبود چرا که خانه حضرت زهرا سلام الله علیها محل تجمع مفسدان شده بود! (نعوذ بالله) 🔸نکته مهم: تصور خطای بسیاری از عوام و حتی برخی پژوهشگران آن است که در صورت اثبات مظلومیت‌های مخالفان شیعه، ایشان از عوامل این ظلم‌ها ابراز برائت خواهند کرد در حالی که طبق مبنای مخالفان شیعه آن‌ها یا از این اعمال دفاع می‌کنند یا در بد‌ترین حالت خواهند گفت این ظالمان اجتهاد خطا کرده‌اند و مستحق یک اجر و پاداش نیز هستند! 🔸نکته دوم: عقاید اهل سنت از نواصب گرفته شده است و علما آنها تمامی دینشان خلفا ثلاثه هستند و هیچگاه عملی از آنها را مورد نقد قرار نمی دهند. #فاطمیه @BotShenasi
💡صوفیه و چالش قبول فعل شنیع عمر در ایذاء و قتل صدیقه طاهره سلام الله علیها ▪️ملاصدرا در رسالة "مشاعر" خود چنین می‌نویسد: فالمجعول کانّه رشح و فیض من جاعله و ان التاثیر فی الحقیقة لیس الا بتطور الجاعل فی اطواره و منازل افعاله 📚المشاعر مخطوط ▪️با پذیرش نظریة خرافی و ضد عقل و برهانِ بساطت وجود و وحدت آن، بدّ و چاره ایی نیست جز قبول لوازم عقلیش، وقتی فقط یک موجود است که تعیّن به صور مختلفه دارد و علیت و تاثیر در فلسفه چیزی جز همان [تطور وجود بسیط به اطوار و منازل وجودیه خود نیست / Emanation] دیگر چه مفرّیست از قبول حسن فعل عمر بالحقیقه؟ زیرا او هم مظهری از مظاهر ذات و متجلی به آن اسم کذائی و صورت متعینه است ▪️مگر این نیست که شیطان مظهر اسم "مضلّ" خدای شماست [اینجا] دگر چه منعیست که عمر هم مظهر اسم قاهر و ضارب و قاتل باشد؟ اگر فعل در نزد شما تفسیر بالتجلی شد اوست مصور به صور اعیان، این خداست که خود بی‌بی شد و خود عمر شد و خود خود را آتش زد و خود خود را لعن کرد و خود بود که شهید شد!!!! چون به بی‌رنگی رسی کان داشتی عمر و فاطمه دارند آشتی ● لعنت حق متعال بر موجود مبائن ضارب @BotShenasi @Arshvetashih
💡 احمد بن حنبل و پنهان نمودن وقایع صفین و جمل ▪️أَخْبَرَنِی عِصْمَةُ بْنُ عصامٍ، قَالَ: قَالَ حَنْبَلٌ: أَرَدْتُ أَنْ أَکْتُبَ کِتَابَ صِفِّینَ وَالْجَمَلَ عَنْ خَلَفِ بْنِ سَالِمٍ، فَأَتَیْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أُکَلِّمُهُ فِی ذَاکَ وَأَسْأَلُهُ، فَقَالَ: وَمَا تَصْنَعُ بِذَاکَ وَلَیْسَ فِیهِ حَلَالٌ وَلَا حَرَامٌ؟ وَقَدْ کَتَبْتُ مَعَ خَلَفٍ حَیْثُ کَتَبَهُ، فَکَتَبْتُ الْأَسَانِیدَ وَتَرَکْتُ الْکَلَامَ، وَکَتَبَهَا خَلَفٌ، وَحَضَرْتُ عِنْدَ غُنْدَرٍ وَاجْتَمَعْنَا عِنْدَهُ، فَکَتَبْتُ أَسَانِیدَ حَدِیثِ شُعْبَةَ وَکَتَبَهَا خَلَفٌ عَلَى وَجْهِهَا ، قُلْتُ لَهُ: وَلِمَ کَتَبْتَ الْأَسَانِیدَ وَتَرَکْتَ الْکَلَامَ؟ قَالَ: أَرَدْتُ أَنْ أَعْرِفَ مَا رَوَى شُعْبَةُ مِنْهَا. قَالَ حَنْبَلٌ: فَأَتَیْتُ خَلَفًا فَکَتَبْتُهَا، فَبَلَغَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ فَقَالَ لِأَبِی: خُذِ الْکِتَابَ فَاحْبِسْهُ عَنْهُ، وَلَا تَدَعْهُ یَنْظُرُ فِیهِ. ▪️حنبل (پسر عموی احمد بن حنبل) نقل می کند که تصمیم گرفتم تا کتابی در مورد جنگ صفین و جمل با کمک و با استفاده از خلف بن سالم بنویسم ؛ پس به نزد احمد بن حنبل آمدم تا از او در این مورد سوال کنم ؛ احمد بن حنبل گفت : چرا می خواهی چنین کاری بکنی در حالی که در این امر نه حلالی است و نه حرامی؟ (منظور احمد این است که تصمیمت کار مهم و قابل توجهی نیست) در حالی که من اسناد مربوط به جنگ جمل و صفین را جمع آوری کرده ام و سخن گفتن در مورد آن را ترک کرده ام و خلف بن سالم آن را نوشته است و من پیش غندر (محمد بن جعفر) حاضر شدم و در نزد او مطالب را جمع آوری کردیم و من سند های حدیث شعبة در این مورد را نوشتم و خلف بن سالم آن ها را نوشت؛ حنبل (پسر عموی احمد بن حنبل) می گوید گفتم : چرا سند ها را نوشتی ولی سخنان مربوط به آن را ترک کردی؟ احمد بن حنبل در پاسخ می گوید : خواستم تا ببینم شعبة در مورد جمل و صفین چه چیزی روایت کرده است ؛ حنبل(پسر عموی احمد بن حنبل) گفت: پس من به نزد خلف بن سالم رفتم و مطالب مربوط به جنگ جمل و صفین را نوشتم و خبر این کارم به احمد بن حنبل رسید و او به پدرم گفت :کتاب را از حنبل بگیر و پنهان کن و نگذار به آن نگاه کند. 📚السنة لابی بکر بن الخلال، ج2،ص464، ح723 ط دار الرایة #اهل_سنت @BotShenasi
▪️ این جگر دیگر خنک نمی شود. https://t.me/botshenasi/12420 https://t.me/botshenasi/6401 https://t.me/botshenasi/6400 https://t.me/botshenasi/6402 https://t.me/botshenasi/6404 https://t.me/botshenasi/6405 https://t.me/botshenasi/9183 https://t.me/botshenasi/10950 https://t.me/botshenasi/10951 https://t.me/botshenasi/10960 https://t.me/botshenasi/10965 https://t.me/botshenasi/10974 https://t.me/botshenasi/10986 https://t.me/botshenasi/10988 https://t.me/botshenasi/10989 https://t.me/botshenasi/10997 https://t.me/botshenasi/11855 https://t.me/botshenasi/11859 https://t.me/botshenasi/11860 https://t.me/botshenasi/11861 https://t.me/botshenasi/12554 https://t.me/botshenasi/12555 https://t.me/botshenasi/12559 https://t.me/botshenasi/12560 #فاطمیه
💡طعنه معاویه لعنت الله علیه به امیرالمومنین علیه السلام ▪️« تو را ديدم هنگامى كه با ابو بكر بيعت شد همسرت فاطمه را بر چهارپايى سوار كردى و دست دو پسرت حسن و حسين را گرفتى و احدى از اهل بدر و سابقه داران را باقى نگذاشتى مگر اينكه آنان را فرا خواندى و بر عليه ابو بكر به كمك خود دعوت كردى. ▪️ولى احدى از آنان را نيافتى مگر چهار نفر: سلمان و ابو ذر و مقداد و زبير. به جان خودم قسم اگر بر حق بودى‏ تو را اجابت مى ‏كردند و مساعدت و يارى مى ‏نمودند، ولى مطلبى باطل و امری ناشناخته را مدّعی شدی....!» ▪️متن عربی: سليم بن قيس 2/765: رأيتك حملت امرأتك فاطمة [على حمار] و أخذت بيد ابنيك الحسن و الحسين إذ بويع أبو بكر فلم تدع أحدا من أهل بدر و أهل السابقة إلا دعوتهم و استنصرتهم عليه، فلم تجد منهم إنسانا غير أربعة سلمان و أبو [أبي‏] ذر و المقداد و الزبير. لعمري لو كنت محقا لأجابوك و ساعدوك و نصروك و لكن ادعيت باطلا و ما لا يقرون به‏! #فاطمیه @BotShenasi
 🔍 صارت کالخیال... رُوِّینَا عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ علیهما السلام: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَسَرَّ إِلَی فَاطِمَةَ علیها السلام أَنَّهَا أُولَی مَنْ یَلْحَقُ بِهِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ فَلَمَّا قُبِضَ وَ نَالَهَا مِنَ الْقَوْمِ مَا نَالَهَا لَزِمَتِ الْفِرَاشَ وَ نَحَلَ جِسْمُهَا وَ ذَابَ لَحْمُهَا وَ صَارَتْ کَالْخَیَالِ امام جعفر صادق از پدرش علیهما السلام روایت کرده که رسول خدا صلّی الله علیه و آله به صورت مخفیانه به فاطمه علیها السلام خبر داد که نخستین کسی خواهد بود که از میان اهل بیتش به او خواهد پیوست، پس آن گاه که رسول خدا وفات یافت و آنچه را که در تاریخ ذکر شده به وسیله قوم بر فاطمه روا داشته شد، در بستر قرار گرفت و جسمش نحیف و گوشت بدنش آب شد و از فرط ضعف و لاغری به سانِ خیال(شبحی) گشت. 📚 بحارالانوار، جلد ۷۸، صفحه ۲۸۱ #فاطمیه
▪️در کتب اهل سنت بابی است که منع از سیلی به صورت مرد می کند! طبق مبانی اهل سنت سیلی زدن منع شده است! ▪️اما امام اهل سنت دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله را سیلی زد! روایات اهل سنت دروغ است یا امامشان عمل به روایاتشان نمی کند؟ ✖️شرح وقایع احراق بیت از لسان صدیقه طاهره سلام الله علیها #فاطمیه @BotShenasi
💡 اهل سنت و العیاذ بالله جهنمی دانستن امیرالمومنین علیه السلام طبق حدیث مسلم نیشابوری، امیرالمومنین علیه السلام در جنگ جمل یا صفین اگر به شهادت می رسیدند و حتی بعد از آن العیاذبالله دوزخی بودند! پ.ن: عقاید اهل سنت از نواصبی چون مسلم نیشابوری گرفته شده است! #اهل_سنت @BotShenasi
....کَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا أَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَی عُمَرَ لَکَزَهَا بِنَعْلِ السَّیْفِ بِأَمْرِهِ فَأَسْقَطَتْ مُحَسِّناً وَ مَرِضَتْ مِنْ ذَلِکَ مَرَضاً شَدِیداً وَ لَمْ تَدَعْ أَحَداً مِمَّنْ آذَاهَا یَدْخُلُ عَلَیْهَا وَ کَانَ الرَّجُلَانِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله ......  ▪️حضرت فاطمه زهرا علیها السّلام روز سه شنبه، سوم ماه جمادی الثانی سال ۱۱ هجری از دنیا رحلت کرد. علت وفات آن حضرت، همان ضربه ای بود که قنفذ غلام آن مرد به امر او به ایشان وارد آورد. حضرت زهرا به علت آن ضربه، محسن را سقط کرد و به همین دلیل به شدت بیمار شد و اجازه نداد هیچ یک از آن افرادی که وی را اذیت کرده بودند، به حضور او برسند. آن دو نفر که از اصحاب پیامبر خدا بودند، 📚بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحه ۱۷۰ #فاطمیه
یکی از علمای برجسته اهل سنت بنام ابن دحیه می نویسد : ▪️ بخاری عادت داشت نام امیرالمومنین علیه السلام را از روایات حذف کند! #اهل_سنت پ.ن: تمام علما اهل سنت عداوت با امیرالمومنین علیه السلام داشتند. @BotShenasi
🔻بخاری یزید و معاویه را خلیفه می داند و نام آنها را به عنوان خلیفه مسلمین ذکر می کند،اما دوران خلافت امیرالمومنین علیه السلام را فتنه می داند! ✖️ اهل سنت عقاید خود را از نواصبی چون بخاری گرفته و خلافت امیرالمومنین علیه السلام را قبول ندارند! #اهل_سنت @BotShenasi
💡 اهل سنت اطاعت از یزید را واجب می دانند! حجاج ثقفی را خلیفه رسول خدا می دانند! اما امیرالمومنین علیه السلام را به خلافت قبول ندارند! زیرا پسر عمر بیعت نکرد و خلافت را قبول نداشت اما با یزید و... خلافت کرد! 🔸حَدَّثَنَا وريزة بن محمد الحمصي قَالَ: دخلت عَلِيّ أبي عَبْد اللَّه أَحْمَد بن حنبل حين أظهر التربيع بعلي رَضِيَ اللَّهُ عنه فقلت: له يا أبا عبد اللَّه إن هذا لطعن عَلَى طلحة والزبير فقال: بئسما ما قلت: وما نحن وحرب القوم وذكرها فقلت: أصلحك اللَّه إنما ذكرناها حين ربعت بعلي وأوجبت له الخلافة وما يجب للأئمة قبله فقال: لي وما يمنعني من ذلك قَالَ: قلت: حديث ابْن عُمَرَ فقال: لي عُمَر خير من ابنه قد رضي عليا للخلافة عَلَى المسلمين وأدخله فِي الشورى وعلي بْن أبي طالب رَضِيَ اللَّهُ عنه قد سمى نفسه أمير المؤمنين فأقول أنا ليس للمؤمنين بأمير فانصرفت عنه. ▪️به نزد احمدبن‌حنبل رفتم.و این هنگام بود که او اعلام کرده بود که علی رضی الله عنه [علیه السلام] چهارمین خلیفه راشد است.به او گفتم ای اباعبدالله این کار تو، خرده گیری بر طلحه و زبیر است! گفتم این چه حرفی است؟ ما را با جنگ آنها چه کار؟چرا باید از آن نام ببریم؟گفتم: خدا هدایت کند. وقتی که خلافت را چهارتایی کردی و علی را خلیفه واجب الاطاعه دانستی و همه حقوق امامان پیش را به او دادی، در واقع، از این داستان سخن گفته ایم! او به من گفت: چرا این کار نکنم؟! گفتم: برای حدیث ابن عمر. 🔸گفت: عمر از پسرش بهتر بود، و راضی شد که علی خلیفه مسلمین باشد. و او را در شورا جای داد، و علی خود را امیرالمومنین نامید. آنوقت من بگویم که امیرالمومنین نیست؟![میگوید] من دیگر با او سخن نگفتم، و اورا رها کردم. 📚 طبقات الحنابلة ، ابن أبي يعلى ،ج1،ص 393 #اهل_سنت @BotShenasi
💡 توهین عایشه به رسول خدا 🔻حدثنی عبد اللَّهِ بن مُحَمَّدٍ قال سمعت بن عُیَیْنَةَ یقول أَوَّلُ من حدثنا بِهِ بن جُرَیْجٍ یقول حدثنی آلُ عُرْوَةَ عن عُرْوَةَ فَسَأَلْتُ هِشَامًا عنه فَحَدَّثَنَا عن أبیه عن عَائِشَةَ رضی الله عنها قالت کان رسول اللَّهِ صلی الله علیه وسلم سُحِرَ حتی کان یَرَی أَنَّهُ یَأْتِی النِّسَاءَ ولا یَأْتِیهِنَّ قال سُفْیَانُ وَهَذَا أَشَدُّ ما یَکُونُ من السِّحْرِ. 🔻از عایشه روایت شده است که گفت: رسول خدا را جادو کردند؛ به این حد که وی گمان می‌کرد به نزد زنان خویش آمده (با آنان نزدیکی کرده) است. 📚صحیح البخاری، ج 5، ص 2175،‌ ح 5432، کِتَاب الطِّبِّ، بَاب هل یَسْتَخْرِجُ السِّحْرَ ✖️«إِذْ یَقُولُ الظَّالِمُونَ إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلاَّ رَجُلاً مَسْحُوراً-انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا [اسراء 47/48] 🔻 آن گاه که ستمگران می‌گویند: شما جز از انسانی که افسون شده، پیروی نمی‌کنید بنگر چگونه برای تو مثل می‌زنند (یکی ساحرت می‌خواند دیگری مسحور، یکی کاهن و دیگری مجنون) و از همین رو آنها گمراه شده‌اند و قدرت پیدا کردن راه حق را ندارند» #اهل_سنت @BotShenasi
💡اعتقاد به جادو شدن رسول خدا در نزد عامه 🔸مِنْ یَهُودِ بَنِی زُرَیْقٍ، یُقَالُ لَهُ: لَبِیدُ بْنُ الْأَعْصَمِ: قَالَتْ حَتَّى کَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یُخَیَّلُ إِلَیْهِ أَنَّهُ یَفْعَلُ الشَّیْءَ، وَمَا یَفْعَلُهُ، حَتَّى إِذَا کَانَ ذَاتَ یَوْمٍ، أَوْ ذَاتَ لَیْلَهٍ، دَعَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، ثُمَّ دَعَا، ثُمَّ دَعَا، ثُمَّ قَالَ: یَا عَائِشَهُ أَشَعَرْتِ أَنَّ اللهَ أَفْتَانِی فِیمَا اسْتَفْتَیْتُهُ فِیهِ؟ جَاءَنِی رَجُلَانِ فَقَعَدَ أَحَدُهُمَا عِنْدَ رَأْسِی وَالْآخَرُ عِنْدَ رِجْلَیَّ، فَقَالَ الَّذِی عِنْدَ رَأْسِی لِلَّذِی عِنْدَ رِجْلَیَّ، أَوِ الَّذِی عِنْدَ رِجْلَیَّ لِلَّذِی عِنْدَ رَأْسِی: مَا وَجَعُ الرَّجُلِ؟ قَالَ: مَطْبُوبٌ، قَالَ: مَنْ طَبَّهُ؟ قَالَ: لَبِیدُ بْنُ الْأَعْصَمِ، قَالَ: فِی أَیِّ شَیْءٍ؟ قَالَ: فِی مُشْطٍ وَمُشَاطَهٍ، قَالَ: وَجُفِّ طَلْعَهِ ذَکَرٍ، قَالَ: فَأَیْنَ هُوَ؟ قَالَ: فِی بِئْرِ ذِی أَرْوَانَ ” قَالَتْ: فَأَتَاهَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فِی أُنَاسٍ مِنْ أَصْحَابِهِ، ثُمَّ قَالَ: «یَا عَائِشَهُ وَاللهِ لَکَأَنَّ مَاءَهَا نُقَاعَهُ الْحِنَّاءِ، وَلَکَأَنَّ نَخْلَهَا رُءُوسُ الشَّیَاطِینِ »: 🔸رسول الله توسط فردی یهودی به نام لبید بن اعصم سحر شد تا جایی که رسول الله تصور می کرد کاری کرده، در حالی که نکرده بود روزی یا شبی که پیامبرنزد من بود بسیار دعا کرد، سپس فرمود: ای عائشه آیا احساس کردی که خداوند در آنچه که از او [در خواب] خواستم مرا راهنمایی کرد؟ دو مرد نزد من آمدند، یکی از آن دو بر بالای سر و دیگر کنار پایم نشستند، یکی از آن دو به دوستش گفت: درد این مرد چیست؟ گفت: جادو شده، گفت: چه کسی او را جادو کرده گفت: لبید بن الأعصم، گفت: در چه چیز، گفت: در شانه و مویی که بر اثر آن ریخته و در غشای جوانه خرما، گفت: آن کجاست؟ گفت: در چاه ذروان. پیامبر خدا همراه جمعی از اصحاب بر سر آن چاه رفت و در بازگشت فرمود: ای عائشه آب آن مانند جوشانده حنا و سر شاخه های خرمایش چون سر شیاطین بود. 📚متفق علیه، بخاری ش: ۶۳۸۹/ مسلم ش: ۲۱۸۹ ✖️ این جسارت ها و توهین ها در کتب اهل سنت بسیار است؛ برخلاف آیات قرآن، اهل سنت معتقدند که رسول خدا جادو می شده است! اعتقاد اهل سنت به رسول خدا در حد یک انسان عادی هم نیست! #اهل_سنت @BotShenasi
💡 امیرالمومنین علیه السلام ممثل رسول خدا صلی الله علیه و آله ▪️یج، الخرائج و الجرائح رُوِیَ عَنْ عِیسَی بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْهَاشِمِیِّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِیٍّ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ قَالَ: لَمَّا کَانَ یَوْمَ الْقَضِیَّةِ حِینَ رَدَّ الْمُشْرِکُونَ النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله وَ مَنْ مَعَهُ وَ دَافَعُوهُ عَنِ الْمَسْجِدِ أَنْ یَدْخُلُوهُ هَادَنَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فَکَتَبُوا بَیْنَهُمْ کِتَاباً قَالَ عَلِیٌّ عَلَیْهِ السَّلَامُ فَکُنْتُ أَنَا الَّذِی کَتَبَ فَکَتَبْتُ بِاسْمِکَ اللَّهُمَّ هَذَا کِتَابٌ بَیْنَ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ بَیْنَ قُرَیْشٍ فَقَالَ سُهَیْلُ بْنُ عَمْرٍو لَوْ أَقْرَرْنَا أَنَّکَ رَسُولُ اللَّهِ لَمْ یُنَازِعْکَ أَحَدٌ فَقُلْتُ بَلْ هُوَ رَسُولُ اللَّهِ وَ إِنَّکَ رَاغِمٌ فَقَالَ لِی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله اکْتُبْ لَهُ مَا أَرَادَ سَتُعْطَی یَا عَلِیُّ بَعْدِی مِثْلَهَا قَالَ فَلَمَّا کَتَبْتُ الصُّلْحَ بَیْنِی وَ بَیْنَ أَهْلِ الشَّامِ کَتَبْتُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ هَذَا کِتَابٌ بَیْنَ عَلِیٍّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بَیْنَ مُعَاوِیَةَ بْنِ أَبِی سُفْیَانَ فَقَالَ مُعَاوِیَةُ وَ عَمْرُو بْنُ الْعَاصِ لَوْ عَلِمْنَا أَنَّکَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ لَمْ نُنَازِعْکَ فَقَالَ اکْتُبُوا مَا رَأَیْتُمْ فَعَلِمْتُ أَنَّ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ حَقٌّ قَدْ جَاءَ. 🔸 علی علیه السّلام می‌فرماید: در حدیبیه وقتی مشرکین پیامبر اکرم صلّی اللَّه علیه و آله و مسلمانان را برگرداندند و اجازه ندادند وارد مسجد الحرام شوند، رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله با آن‌ها صلح کرد و قراردادی نوشته شد. علی علیه السّلام فرمود: نویسنده آن، من بودم و این عبارت‌ها را نوشتم: «باسمک اللّهم، این قراردادی است بین محمّد رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و قریش». سهیل بن عمرو که نماینده قریش بود گفت: این گونه ننویس، چون اگر ما او را به پیامبری قبول داشتیم با او جنگ نمی کردیم! گفتم: «علی رغم میل تو، او رسول خداست». 🔻 پیامبر به من فرمود: «هر طور می‌خواهد، بنویس. چنین قضیه ای بر سر تو نیز خواهد آمد». علی علیه السّلام می‌فرماید: وقتی بین من و اهل شام، صلحنامه ای نوشته می‌شد، نوشتم: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، این قرار دادی است بین علی امیر المؤمنین و معاویة بن ابی سفیان». ▪️ معاویه و عمرو عاص گفتند: اگر ما قبول داشتیم که تو امیر مؤمنان هستی، با تو جنگ نمی کردیم. گفتم هر طور که می‌خواهید، بنویسید. فهمیدم که رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله راست گفته است. 📚بحارالانوار - جلد ۲۰، صفحه ۳۵۶ #رسول_خدا #امیرالمومنین @BotShenasi

مشاهده در ایتا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به کانال ایتا
تبلیغ کانال ایتا